jag hade en srx som såg ut så där en gång,i mitt fall läkte oringen i toppen=luft i systemet=varmgång=spikning=begagnad utbytesmotor.jag hade haft en liten läcka i två år,det fuktade bara på utsidan(det blev grönt efter glykolen)så jag trodde inte att det var nån fara-men EN enda gång så ansåg jag att jag inte hade tid att värma upp den ordentligt utan gav bara spettet rakt ut över sjön=9000 spänn för den beggade motorn+hyrskoter i tre dagar....är huvvet dumt får börsen lida....
nog om mina problem,kolven ser ut som den har spikat-varmgång pga bristande kylning eller mager bränsleblandning,kolla vevaxeltätningar och slangen till bränslepumpen-på srx:en tror jag den tog vacumet från variatorsidan av motorn vet ej hur det är på sx:en.
är det inget med bränsle/tjuvluft så kan det vara vattenpumpen eller luft i systemet.
angående honingen så såg min srx ut som ny efter 600 mil,förutom på den skurna cyllen naturligtvis