Tjabba
Efter att ha snackat med en kompis som tävlar i superbike, samt läst följande http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm är jag lite tvekande hur jag skall "fortsätta inkörningen" av min RS Rage.
Kompisen menar att de kör in de nya tävlingsmaskinerna (Suzuki fyrtakt) på följande sätt om de skall gå riktigt bra sen. Kör lugnt en ½ timme. Låt maskinen kallna, därefter olje och filterbyte. Värm sedan upp den ordentligt och därefter är det "makaron" 15-20 minuter på racebanan som gäller! Detta är ju i god överensstämmelse med artikeln jag länkar till ovan!
Jag har nu kört 8 mil lugnt med RS:en. Funderar starkt på att hissa trottlarna rejält vid nästa tur......vad tror ni???
mvh / Matti
PS! Hoppas man inte "sabbat" rovan iom de första 15 minutrarna på tomgång (se ånyo artikeln ovan) som man så noga följde enligt instruktionsboken :-( DS!
Efter att ha snackat med en kompis som tävlar i superbike, samt läst följande http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm är jag lite tvekande hur jag skall "fortsätta inkörningen" av min RS Rage.
Kompisen menar att de kör in de nya tävlingsmaskinerna (Suzuki fyrtakt) på följande sätt om de skall gå riktigt bra sen. Kör lugnt en ½ timme. Låt maskinen kallna, därefter olje och filterbyte. Värm sedan upp den ordentligt och därefter är det "makaron" 15-20 minuter på racebanan som gäller! Detta är ju i god överensstämmelse med artikeln jag länkar till ovan!
Jag har nu kört 8 mil lugnt med RS:en. Funderar starkt på att hissa trottlarna rejält vid nästa tur......vad tror ni???
mvh / Matti
PS! Hoppas man inte "sabbat" rovan iom de första 15 minutrarna på tomgång (se ånyo artikeln ovan) som man så noga följde enligt instruktionsboken :-( DS!
Last edited: