Insändare Norrbottens Kuriren 21 Jan

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Adressen som man kan skicka till är friaord@kuriren.com !
Observera att man måste ange namn och adress för att dom ska ta med insändaren, men namnet och adressen kommer inte med i tidningen!

/Johan
 
M

M.B

Har skickat detta.
Angående en artikel av Stig Ljungwald 21/1-03, att han bidrar med sina skattepengar till skoterledsunderhåll.
Jag måste få säja att denne Stig inte kan känna till hur en demokrati fungerar.
För då vill inte jag betala någon skatt över huvud taget.
Med tanken på vad som skrivs så:
Är JAG inte medborgare för JAG åker snöskoter.
Och JAG har förslappad mentalitet.
Och han kan inte vistas ute på gång och cykelbanor på grund av MEJ för JAG åker snöskoter.
Detta kallar jag för kränkning!

Är det bara för debattens skull så förstår jag han uttalande, men menar han vad han skriver så blir jag väldigt besviken på stig som medmänniska.
Snacka om egoist...

Busåkning tycker inte jag häller om det finns INGET försvar för detta idiotiska tilltag,
Men att säja "På grund av DESSA skoteråkare" (Tolknings fråga!)

Så ta ner handen från pannan och öppna bägge ögonen, och innse att demokrati inte bara kan vändas mot ett håll...

Tack vare en så kallad busåkare så lever jag idag.
Jag ska berätta en historia som hände mej för tre år sedan.
Jag var ute och skulle jaga toppfågel på skidor hade väl åkt ca en mil när jag fick syn på en orrtupp och skulle närma mej denne och for ner i en grop så bägge skidorna gick av DÄR stog jag med en bössa och ryggsäck och ett kvaddat knä i fyra timmar höll jag på att försöka att ta mej hem kom kanske tre kilometer DÅ KOM DET EN BUSÅKARE med den härligaste lössnömaskinen som jag skådat en ski-doo summit någonting.
Jag lovar att den som har upplevt en son här sak kommer aldrig att klaga över skoteråkare.
Till saken hör att jag inte var så förtjust i dessa offpiståkare förut men tack vare de så lever jag idag och är evigt tacksam men det var ju bara jag och orrtuppen som överlevde den som inte har varit drabbad ska vara tyst inte gnälla så j###a mycket.

Med Varma Hälsningar M.Brantedal
En händelse som jag aldrig kommer att glömma.