Instruktionsböcker

gördis

Medlem
15 okt 2005
18
0
1
Som nybliven ägare av en mxz700-00 vill jag fördjupa mig mer om min skoter. Nu fick jag ingen instruktionsbok med. Finns dessa att ladda ner på nätet som pdf någonstans eller ett företag som kan fixa en?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Dom hos din Återförsäljare brukar kunna fixa fram en när det är till en lite nyare skoter.
Jag föreslår att du går dit och frågar och hur mycket den skulle kosta, och om dom kan fixa fram en åt dig!
 

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Har jobbat på en skoterfirma för några år sedan och det var inga som helst problem att få tag i instruktionsböcker till både äldre å nyare maskiner..
Har för mig priserna låg kring 200- 300kr....
 

Lord

Medlem
26 dec 2005
6
0
1
Västerås
Har själv köpt mig en MXZ 700 och efterlyser en instruktionsbok. Eftersom jag är helt färsk på att äga en skoter så har jag några frågor.
1. eftersom det är en tvåtaktare så förmodar jag att oljan ska blandas med 2 takts olja upp till 2% i bensinen. Stämmer det?
2. det finns en behållare brevid luftintaget, vad är det för olja? Har aldrig haft en rotax motor tidigare så är väldigt osäker, skulle uppskatta lite information. vet att frågorna kanske verkar korkade, men jag frågar hellre två gånger än gör något dumt.
3. skulle gärna köpa en instr. bok men här i Västerås så kan de inte ens stava till snöskoter återförsäljare. därför undrar jag om den kan laddas ner från nätet i PDF format.
Tacksam för svar.

En glad färsking
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Har själv köpt mig en MXZ 700 och efterlyser en instruktionsbok. Eftersom jag är helt färsk på att äga en skoter så har jag några frågor.
1. eftersom det är en tvåtaktare så förmodar jag att oljan ska blandas med 2 takts olja upp till 2% i bensinen. Stämmer det?


--- Nja... Både ja och nej... I fråga 2 så frågar du om en tank bredvid luftintaget... Det är tanken dit du ska hälla 2-taktsoljan. Du ska alltså inte blanda oljan direkt i bensintanken. Gör du det så får motorn 4% olja istället för ca 2% som den ska ha.
Alltså... Fyll oljan i tanken bredvid luftintaget och fyll bara ren bensin i bensintanken.
Och.... Fyll 2-taktsolja avsedd för en snöskoter...dvs fyll inte 2-taktsolja avsedd för båtmotorer.


2. det finns en behållare brevid luftintaget, vad är det för olja? Har aldrig haft en rotax motor tidigare så är väldigt osäker, skulle uppskatta lite information. vet att frågorna kanske verkar korkade, men jag frågar hellre två gånger än gör något dumt.
3. skulle gärna köpa en instr. bok men här i Västerås så kan de inte ens stava till snöskoter återförsäljare. därför undrar jag om den kan laddas ner från nätet i PDF format.

--- Ring till en handlare i Norrland... dvs en auktoriserad Ski-Doo handlare så ordnar han fram en användarhandbok till den för en billig peng. Dom finns som PDF men inte att ladda ner. Handlaren kan nog maila den till dig om du har en mailbox som accepterar upp till 30Mb stora filer.
 

Lord

Medlem
26 dec 2005
6
0
1
Västerås
--- Ring till en handlare i Norrland... dvs en auktoriserad Ski-Doo handlare så ordnar han fram en användarhandbok till den för en billig peng. Dom finns som PDF men inte att ladda ner. Handlaren kan nog maila den till dig om du har en mailbox som accepterar upp till 30Mb stora filer.[/QUOTE]


Har du något föslag på återförsäljare? Ska ring direkt imorgon.

Tack för ett snabbt svar
 

Lord

Medlem
26 dec 2005
6
0
1
Västerås
Fick min bok idag, kopia på orginalboken men fungerar utmärkt för mig. Gav 60:- för boken + 95:- för frakten. Ett fynd hos Motorhuset i Östersund