Intressekoll - Gas rack

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
jag har funderat lite nu ett tag på att börja bygga lätta pakethållare och sälja för ett överkomligt pris.

Tanken är att dom ska byggas i 1,5 eller 2mm aluplåt och med stänger i rostfritt stål.

tanken är att dom ska byggas på ungefär samma sätt som denna:


Kommer eventuellt även att kunna erbjuda möjligheten att köpa till 5-liters dunkar. Kommer även att kunna finnas möjlighet att bygga dom längre så att det ryms mer än en dunk.

Är detta något som ni skulle vara intresserade av att köpa om priset blir rätt?
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag ska försöka komma i kontakt med ett företag som håller på med vattenskärning och höra om dom kanske kan ge mig en prisidé på vad det skulle kunna kosta att få detta urskuret.

därefter kommer priset att beräknas. Ska försöka hålla ner priset så mkt jag kan ut till kund.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tillverkningen måste bli rätt billig om du ska kunna få någon marginal, Polaris i Umeå säljer dom där för 695
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ska sätta mig och arbeta fram en design på utskärningarna. Sen ska det tillsammans med en ritning skickas till en kille som ska räkna på de och ge mig ett prisförslag på vad det kan kosta.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Så, nu är jag klar med designen på pakethållaren. Detta kommer nog bli den slutgiltiga designen. Exakta mått är ej helt beräknade ännu med designen är mest troligt denna som blir den slutgiltiga.

OBS! med reservation för mindre förändringar


 

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Att vattenskära 2mm alu är definitivt overkill. Laserskär alt. stansa fram bitarna, annars går du bet på för hög totalkostnad.

Stängerna finns säkert att handla av tibnor om du ringer dit och kollar, då slipper du dyra mellanhänder.
 

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Hade du tänkt montera allt själv och sedan skicka till kund? Det smidigaste vore, iallafall om man nu vill ha min åsikt, vore om tillverkaren kunde packetera i dina kartonger och skicka dessa till dig vid order. 1% arbete för dig, 99% för din leverantör :)
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Jag kan bjuda på en laddning "stänger" om du betalar frakten och ger mig längden på dom! Rostfria 8mm blir nog lagom om du använder 6mm gängstång utav åtminstonde 8.8 kvalite igenom dom. Blir nog stabilt så det räcker när det sitter monterat på tunneln.