Intressekoll Säljes/Bytes! Ski-doo Freeride 800 137" 2013

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Välutrustad Ski-doo Freeride 800cc Etec 137" 2013 med ca 280mil på mätaren, kanonfin maskin som är rak/sprickfri i chassit och omhändertagen inför säsongen med driftsäkerheten under vintern i åtanke.
Väldigt pigg och rapp maskin som får hornen i pannan att växa på vem som helst när man trycker på gasen och dom 57mm höga kammarna skottar upp skidorna i luften samtidigt du dessutom inte behöver tanka lika ofta som polarnas pro rmks osv och kan istället käka en extra korv istället pga Etec:s bränsleförbrukning. :eyebrows: Jag har enbart använt mig av BRP:s XPS helsyntet olja och tankat 98oktanigt.
*Komplett Ski-doo mapp med instruktionsbok, regbevis, garantibevis, servicebok och övriga papper
*Org verktygsats
*Elstart/RER elback (Batteri)
*Snabbfäste krängningshämnare
*57mm kamhöjd, fräsch matta med alla kammar kvar
*KYB Pro 40 Clicker dämpare
*XM stänklapp inkl led bakljus
*Variatorkitt
*Schimsad sekundär variator 3mm
*Alu distans på till expantionskärlet för oljan (Garanti uppdatering på alla 2013)
*Premium mätaren med bl.a felkodsavläsare inbyggt osv.
*Org plast i nyskick

Eftersom jag är noggrann med mina maskiner och vill dubbelkolla vissa viktiga saker innan jag börjar använda den började jag med att tvätta rent hela skotern inkl motor mm till att starta med
för att sedan gå igenom skruvar/bultar med momentnyckel för att veta allt sitter fast och är rätt åtdraget. I samband med det kontrollerades också kedja & drev, ny kedjehusolja inför säsongen & rengjorde avgasportarna för att nämna några saker som kollades inför säsongen.
Service inför säsongen:
*Motortvätt, chassitvätt och övrig rengöring.
*Lackskyddat chassi/a-armar
*Blåst ur variatorerna & rengjort remskivorna/rem
*Bytt kedjehusolja (BRP helsyntet khusolja), kontrollerat kedjespänning + drev
*Kollat och efterdragit xpns problemställen som motorfästen och Y-röret bl.a
*Rengjort 3D Rave ventilerna
*Fettat in fetnipplar
*Nya skidgummin + någon huvstropp

Utrustning/tillbehör jag monterat (Allt varit monterat 20mil eller mindre):
*Mattsvart tonad ruta & röktonade lyktor
*Bixenon 55w 6000k speedstart (Hel/Halv) (INGET KINA SKRÄP!)
*Inköpt XS821 variatorrem (Inte monterad)
*LinQ fästen och Ski-doo "Slim" tunnelväska
*Inköpt BRP freeride fatbar styre med hooks inkl org burkrem
*Nya BRP handtagsvärmare & handtag
*BRP justerbar styrhöjare 115mm-160mm
*Extra tankplast, sidokåpor & huvar(x2) seriöst lackerade med 2-komp färg i mattsvart som tål te.x bensin & ena extrakåpan hålventilerad på variatorsidan med meshtyg innanför.
Inget bonnskruvat exemplar! Extrautrustningen har monterats med syftet att ha en så bra och driftsäker allround maskin som möjligt med en clean original(ish) look.

Priset jag vill ha för den i slutändan kan variera lite beroende på om alla tillbehör ska följa med eller inte. Kan tänkas att sälja rakt av eller kanske byta mot annan skoter i samma prisklass eller billigare + pengar till mig.
Inget sönderkört lik eller skambud för har annars gärna kvar den längre men pga lite dåligt med snö skadar det inte att kolla intresset för stunden.
BUD VIA PM.

 

Attachments