IQ 600 RR se

Danne_rmk

Aktiv medlem
28 feb 2009
66
0
6
Hej, jag undrar om ni vet NR:.............. på variatorremmen(Iq 600 rr se)?
Eller om ni har erfarenhet av bra piratremma till rättkurs?
Länkar? mvh daniel
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Hej, jag undrar om ni vet NR:.............. på variatorremmen(Iq 600 rr se)?
Eller om ni har erfarenhet av bra piratremma till rättkurs?
Länkar? mvh daniel

är väl samma som 440in-600R-och vanliga RRen har ja för mig...

www.ronniesmailorder.com

där haru allt till din maskin;).. gå på OEM parts..

polarn bytte från originalrem till en piratrem och den har hållt bättre
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
-07 phazer remmen, är det nån som har provat den personligen? Känns som alla som skriver har bara hört av nån annan, inte känner nån på riktigt som provat? För jag har en phazer rem ny hemma till min IQRR men funderar att lämna tillbak den o köpa en ultimax xs, vad tycker in?

Pro_fxr, vad var det för piratrem som höll bättre? :)

EDIT: har inte provat än med PZ-remmen alltså, o vet inte om det är värt 800:- om den inte funkar klockrent
 
Last edited:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
har precis börjat testa med en phazer-rem på min, dock just bara hunnit kört in den och inte testat allt för mycket hårdkörning, men med det lilla jag testat så funkar det bra, får se hur hållbarheten är :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Tog och köpte mig en phazerrem till 1200an idag för jag börjar få slut på remmar :( , så i helgen ska den hårdtestas... håller den helgen så måste det anses vara en mycket bra rem! Den ser bra ut och luktar gott så man får hoppas att den funkar :)

Ultimax XS remmarna käkar den som godis...
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Hur gick de asker? körde sönder en ultimax idag, eller sönder o sönder, fransa lite... noga inkörd o varmkörd rem men dock plågad i 1.3m snö idag men man tycker ju det ska hålla. har en phazer rem på hyllan. Ska man hänga på den eller inte? börjar få lite pengar så har inte råd att köra sönder så mke mer remmar :S
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Jag kör fortfarande på min phazer rem så kör med den!! Verkar vara lite hårdare gummi än orginalremmen men den drar då lika fint iaf, så det är helt klart värt ett försök.


Hur gick de asker? körde sönder en ultimax idag, eller sönder o sönder, fransa lite... noga inkörd o varmkörd rem men dock plågad i 1.3m snö idag men man tycker ju det ska hålla. har en phazer rem på hyllan. Ska man hänga på den eller inte? börjar få lite pengar så har inte råd att köra sönder så mke mer remmar :S
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Kört hela dagen idag och den ser fortfarande ut som ny... får se om den håller söndag och måndag också :)
 

Danne_rmk

Aktiv medlem
28 feb 2009
66
0
6
Tja, Tog hem några några remmar från USA, Ultimax PRO till min IQ 600rr se -09/-10. Någon som har testat dom?
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Justera ni om sekundären lite för phazer remmen eller ligger den som original? :) Typ samma mått å så?

Danne_rmk: Ja har kört med en sån i 3 dagar nu, körde in den en hel tank. Dock fransa den lite nu igår men de beror nog också på att det var klätterkörning, långa fullgasrepor. Skrev xs tidigare i tråden men tror Ultimax har bytt namn på xs remmarna nyss till PRO, iaf för IQ r/rr remmarna. Men se till o köra in dom, så får du skriva hur dom håller för dig

Mina variatorer blir stekheta, så man inte kan hålla kvar handen på sekundären, lär ju slita grymt på remmen, är det vent-kit som gälller då eller?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
När blir dom stekheta?
Efter vi varit och lekt idag så kan jag då hålla handen på variatorn.
Har du kollat linjeringen?
 

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Har kollat linjeringen på 2 verkstäder, o haft en o kolla när man accar hela vägen, så linjeringen är som den ska.

Variatorerna blir typ varma när man har legat och hållt full gas för det mesta när man kör, släpper gasen sen fullt igen igår när vi kolla vem som tog sig högst upp på ett berg, (högre spår än en assault när vi sluta)

O jag har då kollat torque-armarna (stavning) o dom ligger rätt mot motorn (gummiklossarna nån halv milimeter ifrån), så den slits inte i sidled heller. Men tror värmeutvecklingen är ganska normal, kan ha varit att remmen var lite dåligt spänd, att den låg lite för lågt i sekundären.

Men egentligen, över till phazer remmen. Håller den än för dig asker utan att fransa? Och skotern känns inte nå slöare eller så med den remmen? :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Japp, phazerremen höll hela resan! ser fortfarande ut som ny, ultimax remmarna har fransat bara efter några mil och tillslut exploderat...
Så jag köper nog en phazerrem till och ha som reserv :) åker upp nästa helg också håller den då är det rekord för mig!

Inkörnigen var 6km lungt på is, till macken och tillbaka.