IQ 600 RR se

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Var och köpte en ny rem idag och då frågade jag vad det var för skillnad på GS vs GK remmen.
GK remmen är anpassad för dom nya phazarna som har elbacken den har lite mindre anläggningsyta mot variatorn så den ska glida lättare när man lägger i backen.. Så GS remmen är alltså den man ska köra på!

Alltså 8GS-17641-10 är den som är bäst.
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Var och köpte en ny rem idag och då frågade jag vad det var för skillnad på GS vs GK remmen.
GK remmen är anpassad för dom nya phazarna som har elbacken den har lite mindre anläggningsyta mot variatorn så den ska glida lättare när man lägger i backen.. Så GS remmen är alltså den man ska köra på!

Alltså 8GS-17641-10 är den som är bäst.
Finns de nån sida man kan beställa den remmen från?
 

Benzzo

Välkänd medlem
25 jan 2011
144
0
6
Pajala
Bästa remmen till IQ är helt klart yamma phazer remmen :) kostar bara ca 700kr ist för 2600 som original gör å den håller 5ggr bättre.
Körde även me en sån rem i en M7 ja hade å den gick som den ska istället för skit (växla inte) som den gjorde me ultimax remen, Skumt men sant :)
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Bästa remmen till IQ är helt klart yamma phazer remmen :) kostar bara ca 700kr ist för 2600 som original gör å den håller 5ggr bättre.
Körde även me en sån rem i en M7 ja hade å den gick som den ska istället för skit (växla inte) som den gjorde me ultimax remen, Skumt men sant :)
Tyvär så har dom höjt priset till 950 kr på phazer remmen. Men de är fortfarande en skitsumma gemfört med orginal :)
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Är det jag som är ute och snurrar eller vad är det frågan om...

Sprängde min rem på IQn idag och tänkte då ta och beställa 2st 8GS-17641-10 som asker här rekommenderar men hittar ingen sida som säljer den remmen. Hittar ju remmar till phazer med samma betäckning förutom att den heter 00 på slutet istället för 10. Är det skrivfel här i forumet eller har dom bytt namn på den?

Kan någon länka till en sida som har remmen?
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Gör så, jag köpte också en sån men hann aldrig pröva den. Körde ca 180mil på första remmen, sen sålde jag skotern å remmen såg fortfarande ut som ny :p
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Ska ni ha en phazer rem som reserv så glöm inte att ta med en ringnyckel och insexa till justering av remspänning i ryggsäcken då phazer remmen är något kortare än std och passar sådels inte rakt av utan justering.

Förstörde min första rem tidigare i vintras på RRSEn, den har suttit på sedan ny och höll sådels 2 säsonger, gick nog endast sönder pga att den fått en liten slitning då min primärvariator havererade förra säsongen. Nu kör jag på en Arctic Cat rem.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Vet tyvärr inte nr på AC remmen då jag fick den utav en polare när min gick sönder, kan kolla upp det vid ett senare tillfälle.

Den kostar iallafall 1200kr och har exakt samma mått som orginalremmen.
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Iq;n som jag köpte i sommras så har tidigare ägaren kört phazer rem på iaf! Så jag lär nog fortsätta så =)

Sen nån tidigare frågade varför yamaha remmen håller bättre... Min erfarenhet är ju den att Yamaha i överlag har bra kvalite på sina grejjer.

gammal tråd,men men :p