IQ 600RR " Grease Jackshaft And Driveshaft " ???

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Har denna lapp på min skoter.

2012-08-13%252019.33.43.jpg

hittar inte var jag ska smörja in. kan väl tillägga att jag har drivhjulstången från en R (men nån slirkoppling eller vad det nu var & ska vara bra för)
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Drivaxellagert som sitter under sekundärvariatorn(sitter väl fyra skruvar samt en fettnippel går att känna med handen under variatorn) ska smörjas samt lagrena som håller sekundäraxeln. Bör finnas service manual att ladda ner på nätet om du saknar den. bara googla lite
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Skaplig bump på tråden men jag såg klistermärket idag & blev påmind att jag fortfarande inte har hittat några nipplar. har nyss läst instruktionsboken men inte hittat något.

Någon som vet?
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut nu men vad jag minns så ska nipplarna sitta så du ser dom om du tar bort sekundär variatorn.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Har samma lapp på min. Finns ingen nippel till lagrerna som håller sekundäraxeln. Bara nippel till drivaxellagret
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
På min har jag hastighetsmätaren monterad. När man sätter dit den byter man ändkåpan på drivaxeln till en med uttag för hastighetsmätarviren och i den kåpan finns fettnippel. Om det finns nippel i den utan uttag för hastighetsmätarviren vet jag ej. Hur smörjer man lagret bakom sekundären?, jag lade på fett från sidan och strök med fingret men det kändes inte som man fick in nåt i lagret.
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
nippeln finns bara om man har hastighetsmätaren där.. just nu finns ingenting där då lagret sa upp sig igår utanför garaget som tur var.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Det brukar finnas ett litet hål i lager flänsen, man använder spetsig fettsprute nippel, men då måste lagret ha litet smörjhål, så fettet tränger in, vet inte om dom nyare polarisarna har det, så var det gammalt tillbax på SeK.axel lagret.