IQ R -2011 markfrigång & bredd?

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Tjenare!
upplever min IQ r ovanligt bred och låg i jämförelse med andra, kanske bara är en inbillning eller så har någon tidigare ägare justerat något.
är det någon som har en IQ R som har koll på måtten? min är 135cm bred från ena ytterkanten på skidan till den andra, höjden upp till bärarmarnas slut ( chassiet) vet jag inte riktigt men kan kolla upp. någon som kan kolla så man har något att jämföra med?
 

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
någon som är villig att mäta på sin IQ R vad markfrigången är? från marken upp till under huven/baljan? alltså i mitten av skotern fram, upplever som sagt min väldigt låg, vad kan det bero på?
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Släng upp en bild så vi andra får se,

Annars hur är dämparna /fjädrarna fram? ,hade detta fenomen på en skoter förut och då var det någon duktig som skruvat in returjusyeringen på max och med det gjort tillsammans med orenoverade dämpare så släppte inte dämparna tillbaka kolvarna helt till utgångsläget , detta var på en skidoo xp
 

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Släng upp en bild så vi andra får se,

Annars hur är dämparna /fjädrarna fram? ,hade detta fenomen på en skoter förut och då var det någon duktig som skruvat in returjusyeringen på max och med det gjort tillsammans med orenoverade dämpare så släppte inte dämparna tillbaka kolvarna helt till utgångsläget , detta var på en skidoo xp
Det är ett litet glapp när man lyfter upp deb fram, dock inte så värst mycket men det finns ju där, någon som vet om det ska vara så?