IQ rr boggieproblem

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
Blir inte klok på detta, körde en sväng idag och det gick prima. Tills jag senare gick ut till skotern och tyckte den såg låg ut, lyfte upp den i bak för att se om den stannar där men det gör den inte. den sjunker ner "halvvägs" dvs inte ända ner i bottenläge, samtidigt som den inte fjädrar tillbaka. Allt ser normalt ut, bakre dämparen trycks in och ut som den ska, fjädrarna är hel: det ända som ser skumt ut är nedre infästningen till bakre dämparen, det glappar en aning där.
 

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
Provkörde idag igen, boggien fungerar som den ska om man kör på plan mark. Kör/står den på lut åt någon sida så blir det som jag beskrev i tidigare inlägg. Vickade skotern åt sidan och kände att båda infästningarna till bakre dämparen glappar. Någon som vet om det ska vara ett visst glapp där eller ska det vara stumt? är ju också ett par bussningar på varje sida av dämparfästena
 

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
Har läst runt och hittar ingenting mer än att det kan vara så på polaris boggie. Men jag undrar fortfarande om glappet i bakre dämparinfästningen, ska det vara så också? det är ett axiellt glapp. Vore fint om nån annan som har en iq akulle kunna kolla det på sin maskin, alltså rucka lite på bakre stötdämparen