IQr800 "standardmaskinen"

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag är lite nyfiken på boggien som är monterad, äre bara en orginal som är lackad svart eller är det möjligtvis en boggie från en yamaha? eller är ja ute o cyklar?.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nu är du verkligen ute och cyklar :)
Boggien är lite mer exotisk än yamaha... det är en ez ryde.
haha int förstgången ja är ut o cyklar =) ja tror ja såg en likadan på nån yamaha apex mountain nånstans så de va därför ja vart fundersam, okej nu såg ja tillochmed att det stod ryde på han..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ikväll blev det gjort en ny båge, försök till att laga en floatare och till sisst lite av det här


Nu ser maskinen ut på detta vis..


Förhoppningsvis har jag fått dämparen tät, men det får jag se om nån dag!

Nu blir det paus nån dag, åker ner till fjollträsk för att kolla in 2012 modellerna av Dinli och Goes! Så fortsättningen här blir nog efter helgen.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Blir nog bra det här, Men.
Gärna fler bilder på ditt sleddeck. Har själv köpt pickup och behöver lite inspiration :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack tack!! :)

Jag har kommit fram till att det blir att renovera/byta dämparna fram och så har jag även droppat boggien 2cm bak och 5cm fram, så nu känns vinklarna lite mer som jag brukar vilja ha dom.

Sleddecket är väl inget snyggbygge.. men det fungerar! Ska ta och fixa upp lite bilder på det vid tillfälle.

Är det någon som vet vart jag kan hitta likström på denna skapelse?? Har inte börjat mäta men tänkte att kanske Bamse eller Asker råkar veta i huvet? ;) (blink blink)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.101
913
113
Stora Blåsjön
Ska du ha likström så måste du byta regulator som har inbyggd likriktare. Det är original 440 regulatorn som sitter i den nu och den är endast växel.
Går ju att lägga till en likriktare också till det du ska driva, antar att det är till koso mätaren?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vad är det för kolfiber du använt...ser ut som det har varit lätt att skära runt kylarslangen...jag har nämligne alltid problem att skära till kolfibret då jag jobbar med det?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ska du ha likström så måste du byta regulator som har inbyggd likriktare. Det är original 440 regulatorn som sitter i den nu och den är endast växel.
Går ju att lägga till en likriktare också till det du ska driva, antar att det är till koso mätaren?
Okok.. bra att veta!
Yes det är till Koson. Då får jag helt enkelt införskaffa en likriktare då! :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad är det för kolfiber du använt...ser ut som det har varit lätt att skära runt kylarslangen...jag har nämligne alltid problem att skära till kolfibret då jag jobbar med det?
Eee.. vet inte om jag törs säga det.. men jag är inte riktigt lika hardcore som du, jag fuskade bara och körde på en tjockare kolfiberfolie.. :/
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Tack tack!! :)


Sleddecket är väl inget snyggbygge.. men det fungerar! Ska ta och fixa upp lite bilder på det vid tillfälle.
Bara man får lite inspiration så kan man nog slå ihop något :)
Har du byggt den i trä?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Skulle det kunna finnas någon som är sugen att köpa denna maskin? Eller kanske har något roligt att byta in? Typ en m8 eller liknande?