E
hur ser dom ut och vart sätter man dom?Baloo skrev:De river upp snö som sprutar och kyler bla slidesen.
Då måste vara dom här du menar, jag har funderat på dom också men vet inte hur pass effektiva dom är när det verkligen behövs exemelvis på skarföre eller stenhårt pistade leder.PolePosition skrev:Nackdelen med dem där MrGreen visar är att man lätt glömmer kvar dem "nere", lugnt så länge man inte backar..
Finns en modell som fästes vid buksidorna, den är flexibel och den går fint att backa med. Har synts i någon Snowmobiletidning vill jag minnas. Tyvärr kommer jag inte ihåg vars man hittar dem, de kostade runt en 500:ing och är av svensk tillverkning.
Hade tänkt köpa sådana.. men det blev ingen mountain så jag kommer nog klara mig utan : )
Har ungefär sådana på skotern.. Fast de är hemmabyggda..MrGreen skrev:Då måste vara dom här du menar, jag har funderat på dom också men vet inte hur pass effektiva dom är när det verkligen behövs exemelvis på skarföre eller stenhårt pistade leder.
Nån som har eller har haft sånna här som kan kommentera funktionen.
www.isrivare.se
wirex skrev:Har ungefär sådana på skotern.. Fast de är hemmabyggda..
sitter snett framför mattan å boggin å de.. funkar rätt bra.. speciellt när man har en rmk 600 som blir överhettad så fort de är varmare än 5 minus
windrosso skrev:Kanske beror på att om man har isrif´vare så kyler man även skotern ju. Kylarna sitter ju oftast under fotstegen om den är vätskekyld. Visst har det med temperaturen att göra, skoterns temp såklart. Intelligent inlägg
Oj.. Nu blev det visst lite fel =) Men det jag menar är då de är hårt underlag så de inte riktigt sprutar upp snö på boggien osv å kyler ner det..
Förlåt =)
Grout skrev: