Cobra's utveckling...
 Cobra 92 --> 96 ( Grand-touring tom. -97 )
 
 
Cobra 92 --> 96 ( Grand-touring tom. -97 )
 
I grova drag....
 
1992 :
När det sk. "
Cobra" chassiet kom till 1992 års modell så hade det stål chassie och 
Easy Ride boggie och vanlig "IFS" ( på LYNX språk "ITS" ) framvagn med 95 cm spårvidd..
Matta 40 * 332 cm
 
1993 :
Serien utvecklas en smula 
Fortfarande stål chassie, den så välbekanta "Pippola" ( på LYNX språk "Racing" ) boggien infördes på 
Racing modellen. ( samt på vissa 
Enduro maskiner. !!! )
Spårvidden ökar till 98,5 cm på 
Enduro & Racing, samt att de modeller som har "Pippola" boggie får 38 * 320 cm Matta
 
1994 :
3 ventilations hål på höger sida på huven införs.
Aluminium chassie införes på alla COBRA modeller. 
"Pippola" boggien införes på 
RAVE samt 
alla Enduro 
Framvagnen göres om lite på de modeller med "Pippola" boggie och byter namn till 
LFS samt får 103 cm spårvidd, övriga får spårvidden ökad till 98,5 cm.
 
1995 :
Inte mycket händer....
 
1996 :
Framvagnen får sig en översyn igen vilket leder till ökad fjädringsväg samt att krängningshämmare införes på de modeller med "Pippola" boggie.
Kunden kan välja mellan 4 olika färger på maskinen på 
RAVE / 
Enduro !!!
 
 
- - - - - - - - - -