jag 440 92a

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
hej en kompis jag 440 går bara på den hörga cylindern han har provat att byta tänspole blev inge bättre det är gnista på båda men går bara på höger varför ??? tacksam för svar
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
hej en kompis jag 440 går bara på den hörga cylindern han har provat att byta tänspole blev inge bättre det är gnista på båda men går bara på höger varför ??? tacksam för svar
Det kan vara nått fel på Cdi:boxen ...Jag har en sprojlans ny som han får köpa om han vill till en billig peng...om han är intreserad så kan han ju adda min msn jonas__91@hotmail.com .. Även andra som vill köpa en cdi:box till A/c.. 1986-88 CHEETAH L/C
1980-88 EL TIGRE 6000 L/C
1979-80 JAG 3000 F/C
1988 WILDCAT 650 ... Passa garanterat fler modeller än så ..
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
hje har en arctic cat cougar 39 och sp gick min också tills jag tog bort ärgen på kablarna mellan förgasarna det kan du prova!!;)
 

nisse89

Medlem
23 dec 2005
26
0
1
ume
hade samma problem med min artic cat pantera -79 för nån vecka sen, de va 1x1 cm hål i kolven...
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
hej du kan ju sno tändkablarna om det går bara för att se och så kan du ju tästa och ge den en sup det kan bero på mycket har den två förgasare så kan det vara det som är felet kolla så den får bensin tilll cylen och att den tänder i rätt läge okså och kolla kompen på den och så det inte är hål i kålven tästa dom här sakerna om det inte bätrar sig så kan du skriva då svarar jag med mer saker som kan va fel;) ;)
 

nisse89

Medlem
23 dec 2005
26
0
1
ume
ta bort tänd stiftet och sätt tummer för hålet medans nån anna drar, "fladrar" tummen vet du att det är ett stort hål i kolven
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
har tagit bort cylindrarna och dom var ok vevhuset var fyllt med bensin kan de ha nått me att den bara går på ena, att göra
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
egentligen inte men det kan va det efter som att om vevhuset är fylt med bensin så får du inte samma tryck i den och den går sämre vevhus kopet är viktigt för att motorn ska gå som den ska och sen är den tung att dra i gång men du ska kolla upp det därför det låter som int den tänder alls eller att gnistan är låg så den int ork att tänd men du ska kolla vart bensinen kommer i från så du int har nå fel med kolv ringarna så testa dig fram du kan ju okså som jag sakt sno på tänd kablarna tills den ena gått en stund eller jag har en gammal motor i garachet som har samma problem och den startar efter ett tag på den andra och sen kan det vara att den int tänd i takt som den ska heller då går det bara på en cylle men kålla att ena cyllen är i botten när den andra är längst upp och attt den tänder i takt då ska den gå men den kan ju ta tjuv luft så attt den inte får nog med bränsle som den ska byt insugningsgummina och rengjör förgasarna och sen testar du den :) :)