Jordpunkter EDGE 600 - 02 ?

Turbotrotteln

Aktiv medlem
18 jan 2015
93
0
6
Sörmland
Hej!

Min skoter har föregående säsong mot slutet började gå ruggigt ojämnt till och från.. kunde verkligen gå hur fint som helst i 15 minuter sen börja bogga en hel dag.. eller bara någon minut. Elfel tänker jag.

Börjat felsöka, en kabel från statorkåpan vad jag misstänker var någon form av jordkabel, var ihop lödad och en aningen grön, se bild 1. Detta är åtgärdat nu iaf !

thumbnail_IMG_6583.jpg

Gängtejp hade jag monterat på tempgivaren som jag fick byta under pågående säsong, vill minnas att den även efter detta bytet började gå lite ojämnt. Detta är åtgärdat nu iaf!.

Dock vill jag kolla över resterande jordpunkter till tändningen, det är otroligt trångt och jag kan inte se något tillgängligt utan att isåfall kanske lyfta av hela motorn för att se ev jordpunkter undertill.. Men det känns ju onödigt innan jag frågar här iaf.

Funderar på byta statorn, men den verkar gå som den ska nu. Så alla jordpunkter först innan byte.


Simon
 

Turbotrotteln

Aktiv medlem
18 jan 2015
93
0
6
Sörmland
Här är en filmsnutt hur man gör
https://youtu.be/aEPx7OsywNk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hade inte alla verktyg hemma för att bygga, så jag felsökte vidare för att kunna fortsätta TPS historian senare.

Däremot hittade jag en annan kanske förklaring till att den baktänder och misständer.

Idag kopplade jag ur dödarknappen och den tvekar ingenting längre.. baktänder alltså inget !!

Själva dödaren mätte jag upp och det är inget kabelbrott.

En svart och brun kabel..Följde den bruna kabeln som gick ner ien tjock kabelstamm som går bakom luftburken och ner till vänster fotstöd kunde jag hitta en jordpunkt med två kablar ihopsatta mot en liten dosa.. satt löst. GLÄDJEN!!
Inget kabelbrott här heller.

Men det blev tyvärr ingen bättring.. ska prova göra rent imorgon också och pröva igen. Men om det inte är dödarknappen.. inte denna jordpunkt. Är nästa jordpunkt att kontrollera den vid tändplattan ?