Justering av sekundärvariator

Eskil

Ny medlem
7 jan 2005
4
0
1
Jag har en Renegade 800 -02 som jag nyligen har monterat ett Goodwin v-kit på. Maskinen tenderar tyvärr att övervarva en del, närmare 8500v/m. Jag har ökat på vikten på pinnarna till den tyngsta kombinationen och har ställt ramperna i läge 3, vilket är det lägsta som rekommenderas. Alltså återstår att justera på sekundär variatorn. En tabell medföljer över dom olika lägena, C-1 C-5, A-1 A-5 osv. Men var på sekundärvariatorn finns dessa bokstäver? Har demonterat den och delat på den och granskat den ur alla vinklar om och om igen, men utan resultat=(. Kan det vara så illa att det har blivit en miss i tillverkningen och instansningen har uteblivit?

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Den sekundärvariatorn har väl inga sådana inställningar.... den har ju RER och då finns ju ingen förspänning på fjädern på det viset. Enda förspänningen är ju själva fjädertrycket men du ställer ju inget vridtryck om du fattar. Enda sättet är att byta helixen till en med annorlunda vinkling. Men...med ett Goodwin borde du ju ha fått med både fjäder och helix..... Det har då följt med till dom satser jag har monterat. Om inte...då har du blivit lurad.....

Eskil

Ny medlem
7 jan 2005
4
0
1
Det har du helt rätt i. Har hunnit reda ut orsaken till övervarvningen, det rörde sig om en korkad felmontering helt enkelt. Men nu har jag ju fått det bekräftat! Tack så mycket för upplysningarna!

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Hur verkar kittet, har du hunnit provköra!!
Skriv gärna vad du tycker om detta kit .