KÖRA FAST TIPS

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Hej alla skotervänner jag körde fast nå så in i he......när jag skulle vända igår trodde jag skulle bryta ryggen, tro det var ca 90cm i en skogsdunge, men 70 cm ner där min bakersta boggie rulle hamnat 😜var det 20cm supertö snö så det blev som betong. Jag har ju en 1200 så det är en riktig fjäderskoter. Men men kanske hade fastnat med en renegade 800 också. Jag trampa o trampa framför dem där skidorna hjälpte inte ett skit innan jag fick upp skotern baktill
Nu behöver jag ha lite tips av er skulle detta fungera som hjälp att få upp skotern.
FUNKAR DEM HÄR PRYLARNA

http://www.eldmark.se/shop/product/sorselelyft?tm=butik/att-anvanda-sorselelyften
 
Reactions: Berra460

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Jag köpte en snow-bungee härom veckan. Det är en gummistropp modell skitstark. Det finns 2 typer och den här är den med handtag for att dra med handkraft. Det finns en med två krokar för att fästa i en annan skoter också. En sån och ett spännband är en bra försäkring om man kör själv och kör fast. Då kan man haka i den i skotern och spänna umm med ett spännband mot ett träd. Testade flera gånger idag j dock en kompis som bara drog i handtaget och det funkade kanonbra.
 
Reactions: Berra460

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Har inte testat den du länkade till men jag är rädd att när de sitter som berget så är det nog risk att dra sönder något om man bara försöker lyfta upp det.
 

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Jag köpte en snow-bungee härom veckan. Det är en gummistropp modell skitstark. Det finns 2 typer och den här är den med handtag for att dra med handkraft. Det finns en med två krokar för att fästa i en annan skoter också. En sån och ett spännband är en bra försäkring om man kör själv och kör fast. Då kan man haka i den i skotern och spänna umm med ett spännband mot ett träd. Testade flera gånger idag j dock en kompis som bara drog i handtaget och det funkade kanonbra.
Hoj igen tack för tipset kolla på den på youtube verkade ju bra😃
Var köpte du den på för hemsida, företag ?..
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Jag var in av en slump på mekonomen och då hade de en låda med saker till utförsäljning så det var 70% rabatt på den. Gav 200 spänn vilket den var värd. (2000 spänn kan den vara värd också om man slipper ryggskott, been there, done that...)
Den med dubbla krokar har högre brottstyrka.
 
Reactions: Berra460

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Som alternativ kan man köpa Julas minsta spakblock som klarar 250 kg.
Själv har jag en skotervinsch från Warn som får plats under dynan. Nackdelen är vikten på 7 kg samt priset men den klarar 680 kg med enkel lina.

[video]https://youtu.be/pH5VKbK1Mk8[/video]
 
Reactions: Berra460