Köp av slednecks kläder

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Tja,tänkte köpa en jacka ifrån slednecks.

Tänkte höra om någon har erfarenhet av storlekarna på deras kläder,stora små i storlekarna ? Sköna etc ?
Dom har ju lite små krångligt storleks system med tum å grejer..
Ni får gärna rekomendera andra kläder om ni vill också :)
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Finns ju huur mkt kläder som helst, DC,Burton, Analog mm mm
Kolla Ridestore.se Eller Junkyard.
Kör själv med Analog grejer och dom är kanon.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Finns ju huur mkt kläder som helst, DC,Burton, Analog mm mm
Kolla Ridestore.se Eller Junkyard.
Kör själv med Analog grejer och dom är kanon.
Vilket fantastiskt svar på en fråga han inte ställde.

Min åsikt i saken då:

Jag kör både m Klim och Slednecks.
Funktionsmässigt har jag inte märkt ngn skillnad-dom är lika bra bägge två i mina ögon.
Däremot har Sledneckskläderna några detaljlösningar jag gillar bättre-som infästningen för byxbenet i skosnörena så inte byxan glider upp när man pulsar i djupsnö tex.

Storleksmässigt är SN-kläderna som "alla andra", iaf för mig-jag har konsekvent medium oavsett tillverkare.

Ett råd om du ska beställa från hemsidan är att du i rutan för meddelanden begär att dom skickar med USPS isf UPS, vips så har du halverat fraktkostnaden!

En parantes:
Dom har haft stora problem med mailservern sista året. Jag träffade Jason Moriarty på XGames förra vintern, och klagade på honom då att det tog evinnerlig tid att få svar på frågor via mail. Fick till svar att det skulle bli bättre under våren då dom skulle byta datasystem, och bara för några veckor sedan mailade jag honom igen då jag tyckte att det fortfarande fungerade dåligt-tydligen blev det sämre med det nya...
*Amerikaner...* Vet inte om det är sant eller bara en ursäkt vette fasen, men förvänta dig inte snabba svar på frågor via mail iaf...

Beställa är dock inga problem alls, skitbra grejor i mina ögon! :)
 

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Vilket fantastiskt svar på en fråga han inte ställde.

Min åsikt i saken då:

Jag kör både m Klim och Slednecks.
Funktionsmässigt har jag inte märkt ngn skillnad-dom är lika bra bägge två i mina ögon.
Däremot har Sledneckskläderna några detaljlösningar jag gillar bättre-som infästningen för byxbenet i skosnörena så inte byxan glider upp när man pulsar i djupsnö tex.

Storleksmässigt är SN-kläderna som "alla andra", iaf för mig-jag har konsekvent medium oavsett tillverkare.

Ett råd om du ska beställa från hemsidan är att du i rutan för meddelanden begär att dom skickar med USPS isf UPS, vips så har du halverat fraktkostnaden!

En parantes:
Dom har haft stora problem med mailservern sista året. Jag träffade Jason Moriarty på XGames förra vintern, och klagade på honom då att det tog evinnerlig tid att få svar på frågor via mail. Fick till svar att det skulle bli bättre under våren då dom skulle byta datasystem, och bara för några veckor sedan mailade jag honom igen då jag tyckte att det fortfarande fungerade dåligt-tydligen blev det sämre med det nya...
*Amerikaner...* Vet inte om det är sant eller bara en ursäkt vette fasen, men förvänta dig inte snabba svar på frågor via mail iaf...

Beställa är dock inga problem alls, skitbra grejor i mina ögon! :)




Låter ju bra Hur lång är du ? har du medium på jackan och ändå får plats med skydd/tröja under ? byxorna är lite lättare med storleken känns de som.tack för tipset med frakten! ja både m klima och slednecks är ju gjorda för skoteråkning,börjar bli less på snowboardkläder som aldrig sitter tillräckligt bra och känns allmänt dåliga..
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag är 1.72, men har lång rygg i förhållande till benen...eller rättare sagt-jag har djävligt korta ben i förhållande till ryggen. (vanskapt! ;) )
Kör i TekVest under utan problem, normalt klarar jag mig med underställ, tshirt utanpå det och -om det är kallt- en hoodie eller långärmad.

Kläderna är anpassade för att kunnas användas med skydd antar jag, jag har fyra-fem SN hoodies i storlek "M" som sitter bra, medan jackan är i största laget om man enbart har tunn tröja under.

JAG trivs otroligt bra i dom, bra rörlighet utan att man märker av dom eller att dom känns eller ser klumpiga ut.
Min rekommendation är ändå att avvakta lite till början på feb, för då börjar rean! M går tidigt på byxor...
Jag har två uppsättningar, en Bandit och en Bomber (numera Burandt signature series) och utan att verka fånig så trivs jag bättre i Bomber. Bandit sitter tajtare runt kroppen, men det är väl en smaksak, frun tycker att Bandit "sitter snyggare". Det skiter jag i. ;)