Köp förlängd skoter

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
ingen ? ser det ordentligt gjort ut och den är nerdrevad och så för den längre mattan så ser jag inga problem över huvudtaget
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Vad gäller det för skoter och vilken förlängning?
Kolla så inget har gett med sig i boggien eller förlängningen bara.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
är det ett kitt som är köpt från firma, så är du nog orolig i onödan, om det är hemma gjort så är det värt att kolla över
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
är det ett kitt som är köpt från firma, så är du nog orolig i onödan, om det är hemma gjort så är det värt att kolla över
jag skulle nog vara tvärs om jag, orolig för köpta förlängningsplåtar (okej, det finns fina men dom är dyyyra) tex rinabs plåtar, dom ser så klena ut och fästena för att fästa dom i boggie skenorna är så korta med bulthål nära varandra. precis så man inte vill ha det. när vi förlängde min enduro gjorde pappa egna plåtar i 5 mm alu, och hade dubbla eller om det blev trippla plåtar för att man skulle kunna klämma ihop det på båda sidor om boggie skenorna och även en kloss på varje sida som var utsukren för att passa precis i dom avlånga hålen för vändhjulen. samt att dom går längre fram än köpes plåtarna går på boggien så bulthålen inte sitter lika nära.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Jag köpte förlängningskitet via Polaris...Tracks-USA tror jag tillverkaren heter.....
Mycket bra kvalite och känns gediget när man skruvar ihop det......inget rappel..
Och just de var till en Dragon..