köpa elstart?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Ska köpa ny skoter väldigt snart och har hela tiden siktat på en m800ltd för elstartens skull. Samtidigt vill jag ha en xm och har nu börjat fundera på att köpa en sån om inte ett elstartskit är svajnigt dyrt.
Nån som har monterat i efterhand och vet vad det kostar?
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Det var ju inte riktigt svaret jag sökte. Elstarten är ett krav från tjejen då hon får låna skotern då och då. Jag lurade henne att en 800 får hon igång tidigare så det går hon inte på igen. Drag och elstart annars får jag lägga pengarna på huset.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Vet du vad som ingår? Måste man byta inre skivan eller har dom kuggad skiva även om startmotor inte sitter original? Och ingår batteri i kittet?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Startkransen sitter på alla och batteriet är med på bilden i katalogen så antar att det följer med.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tittar man i tbh.katalogen så följer batteri med. Startkrans är inte med på bilden så jag förutsätter att startkrans monteras på alla innerskivor.

EDIT: DOH! FÖR SEN, GLÖMDE ATT SKICKA.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Fint. Kan ju inte vara hjärnkirurgi att få dit startmotor då fästet oftast sitter där också. Samt dra lite el.
Kanske man får fortsätta åka brp ändå... Även om det är enklare att köpa en färdig ltd. Står och väger.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Polarn monterade elstart på sin 13 Summit. Drygt 7000 tror jag det gick på och funkar fint.

Har elstart på min med i år och även om det inte är "jobbigt" att dra igång en 800 etec så är det jäkligt nice att bara kunna trycka på knappen, speciellt på slutet av dagen och skotern ligger halvt uppochner efter nån rullning...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Skulle behövt elstart första kallstarten på morgonen. Slet mig nåt så överjävligt förra året så jag är lite nojjig när det är -15 och kallare
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Javisst fan är det för min skull också. Lat och kondition som en död kamel så får det gärna gå lätt i livet nån gång. När man var ung var ju tom back onödig vikt på skotern. Skulle ta livet av mig utan back.