Sv: Köpa F7:a
kolla chassi och boggi väldigt noga
vecket du undra över:
http://www.pixbox.se/pic_show_id14537458.html
på m7 men de är nästan lika.
har den gått över 600 mil borde kolvar va bytta om inte så är det på tiden
om du hittar en som du är väldigt sugen på så ta reg å åk till åf så kan dom kolla service i arctic databas
Enda vecket som ska förstärkas är det på tunneln. Finns ett fint kit dit för under hundringen.
Sen är det problem med att bulkheaden spricker runt krängningshämmarröret, vänster sida. Finns en förstärkning dit också.
(hur man kan blanda ihop något av ovan med något på höger sida på en M7a står jag oförstående inför)
Skit i hur mycket den gått, ta med dig en komp.provare och dra lite. Glöm inte att hålla full gas då du kollar, annars får du en dålig mätning. En jävligt frisk motor visar väl runt 10 kg, men kring 9 ska inte vara något dåligt.
Miltalet på en skoter visar mest vad du har dig att vänta av chassie, fjädring och variatorer.
Det finns några olika typer som servar sin skoter på verkstad:
- De som kör försiktigt, har pengarna och tar väl hand om sin maskin.
- De som kör oförsiktigt, har för mycket pengar och är för lata/okunniga för att sköta servicen själv.
- De som är 14 år, kör vårdslöst med en maskin pappa betalat och att de försökt serva den hemma, men misslyckats grovt - så den måste in på verkstad.
Det yttre skicket på en maskin kan mycket väl återspegla hur den ser ut i motor och drivlina. Att några dekaler är dåliga spelar ju ingen som helst roll, men om det börjar vara revor i dynan (som de inte ens försökt sy/limma ihop), sprickor i huven och allmänt äckligt under huven så märker man ju rätt fort hur maskinen varit använd.
Var inte dumsnål!