Köpa/inteköpa Arctic ZRT 600 -98 ?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Fördel: det är arctic

Nackdel: du kommer köra ifrån alla dina vänner, så det blir ju inte så kul att köra.... för dom =P


Nämen, bra skoter, bra motor. Har ju funnits i ett par år innan 98an kom ut så motorn är bättre än på tidigare modeller, sedan har du ju moderna ETT chassiet och tillhörande boggie med 36 cm fjädring jämfört med gamla modellens 16cm.

Runt 120 hk och med ett variatorkitt hänger du med även större maskiner.

Kanonkul skoter!
 
20 sept 2006
42
0
1
Skellefteå
Okej, tackar för svaret! Men nu när jag ska fara och kolla på skotern, vad är det mest jag ska kolla på om det är värt att köpa? Något som nöts lätt eller bara allmänt!?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Förutom att kolla de "vanliga sakerna" man gör då man köper skoter, skulle jag rekomentera att ta med en gnistprovare (stavning). En sak som du kopplar till tändhatten, och sen är den en liten glasbehållare och där inne är det 2st taggar, med ca 1cm mellanrum, sen går det en kabel från den som man sätter på tändstiftet, sedan då du drar ska gnistan orka hoppa från ena taggen till den andra (ca: 1 cm altså). Och orkar den det är gnistan bra, orkar den inte det är gnistan dålig.

Skotern kan mycket möjligt starta än om gnsitan inte hoppar en cm. Men om den inte orkar det så är det troligtvis nånting som är påbäg att pajja med tändningen, vilket alltid har varit ett problem med arctics tripplar.