Köpa Pro x 440?

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Tjenare!
Blev aldrig av nåt köp med en xcr 440..
Har hittat en Pro x 440 -03 som verkar jävligt intressant.
Vad är skillnaden på en Pro x och en Pro xr 440 ?
Finns det nåt mer man bör kolla upp på den, för nackdelar med att äga en Pro x 440 ? Vill inte höra massa skitsnack om kolvbyte 3 gånger per säsong för det stämmer inte, jag vet att man måste hålla koll på den och ta väl hand om den. Skriv :rolleyes:
 
2 dec 2005
48
0
1
Skellefteå
Sv: Pro x 440

Hooj Du skriver Xcr och pro x 440? det är iaf en grym skillnad prox en är ju sjukt mkt nyare osv. Jag vet inte egentligen skillnaden mellan proxr 440 eller pro x 440 men proxr 440 fanns ju bara i 2004 årsmoddel prox:en fanns ju 2001 2002 2003 iaf... men jag vet tyvärr inte skillnaden utan bara att jag köper en proxr 440 på lördag :D visst äre freddy från byskebyn? :O
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sv: Pro x 440

Skillnad är ganska stor förutom färgen.
Pro xr har en annan huv/konsoll som det är urtaget ännu mer för knäna.
Lite värre dämpare i Pro XR.
Pro x 440 03a motorn är inte direkt känd för att vara en höjdare, dricker riktigt mkt soppa å har en tendens att skära ihop på vevlagrerna det är dock åtgärdat på pro xr 440 motorn.

Men förutom det är maskinen riktigt trevlig och tål att spöas rejält!
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Sv: Pro x 440

Jo mkt spö tål dom ju.. får se sen om man får i en 800 snurra eller om det blir att köpa en Pro XR. Men mycket soppa dricker dom ju helt klart.

Nån som vet motoreffekten på dom org ?
Var finns det att få tag i v-kitt ?
 
Last edited:

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Sv: Pro x 440

Skillnad är ganska stor förutom färgen.
Pro xr har en annan huv/konsoll som det är urtaget ännu mer för knäna.
Lite värre dämpare i Pro XR.
Pro x 440 03a motorn är inte direkt känd för att vara en höjdare, dricker riktigt mkt soppa å har en tendens att skära ihop på vevlagrerna det är dock åtgärdat på pro xr 440 motorn.

Men förutom det är maskinen riktigt trevlig och tål att spöas rejält!

Må ju säga att det är ProXRns motor som skär ihop på lagrena ! Hänt 3 ggr nu i denna motor som sitter i min. Mittenlagrena alltså. En Smörjningsnippel måste byggas på blocket, annars går dessa torrt och skär ihop.
 
R

Robin

Eller borra hål o blocket från pto cylinder sida, finns info om hur man skall gå till väga på hcs(hardcoresledder.com) forum.