Hehe RX'1an är jobbig att pressa om leden är dålig, och då menar jag gupp hela d***** tiden hårda och rätt stora. Apexen har väl fått lite översyn på dämpare + körställning mot min RX'1 så jag kan tänka mig att den är några stå vassare.
Med den korta 550'n (årsmod -06) så var det som att maskinen mer tyckte :"Var det där verkligen allt DU hade att komma med..." kort sagt det var konditionen som kastade in. Gick att hålla stumt för det mesta...
Dvs 90-100 på rätt så d***** dåliga leder.
Mikael är väldigt färgad ;-) men Yamahan håller en otrolig kvalite även om det kan gå sönder prylar på den med... Det värsta som jag blivit drabbad av är att sekundären sprack, -06 kom en ny skiva så det är fixat på Apex.
Och på min 05'a. En del har det spruckit för och för andra inte...
Fördelen med 2t är packmöjligheterna längstbak, funkar ju på en warrior också men inte lika bra då avgaserna ska ut där...
Packväskor och sånt brukar ha en behagligare kurs i kr hos Yamaha än hos tex Lynx.
Men skulle jag nu hamna med in en långtur på säg 100 mil över några dagar så tycker jag att Yamahan är det självklara valet. Den duger till lek och bus och kan vara sjuk roligt på sitt sätt... när 150 Hk får fäste och förhållandena är rätta så.. ja
På en ny pistad led.. haha Lynx ? nej tack. I 150 blås känns det som man glider fram lungt och snällt
Råbus körning med hopp och lek och bara piska skiten ur maskinen mest hela tiden då skulle jag gå på en KORT lynx. PPS eller ej, boggien kommer att räcka till... (iaf på den korta)
Warriorn duger säkert till hårdledkörning men att tro du kommer leka med dom som kör korta 800a... glöm det.. Rädd att du inte alls ska hänga med ? Nja , det behöver du nog inte oroa dig för...
Service på Yamaha är olja filter + smorsel av boggien mm. Till 4000 mil då ska du justera ventilerna...
Vid 800 mil är din skrotax 800a slut...eller inne på sitt andra kolvpar ;-)
Mitt val vid byte skulle nog bli en Warrior GT.... Klicker + eljusterbar dämpare...samt 38'as kammar på mattan *S*
Sen ska man också komma ihåg att allt går att köra sönder...