Köpråd: PRO RMK 800 eller assault/RMK 800 2011-2013

Mallooow

Medlem
26 aug 2014
32
0
1
Malå
Tjena tjena. Är ute efter en skoter till vintern. Och för mig känns det ganska så självklart med en polaris.

Det jag är ute efter är en lång maskin, ska ta sig dit man vill och ha hyffsad komfort. Det kommer bli en hel del fjällskörning, därav valet av lång maskin.

Hört att assaulten ska ha bättre och ställbar dämpning ?

Vad finns det mer som skiljer dessa maskiner åt förutom längd och matta ? En arbetskollega tipsade om en assault med rmk-matta, att det skulle bli en perfekt maskin. För att vara ärlig tror jag inte jag kommer bry mig så hårt, eftersom jag går från att åka en -90 500 sks. Så skillnad blir det hursom.

Vad man ska kika på när man väl är framme och ska kika på den?

Och vad ska vara gjort i serviceboken? Vid vilka miltal osv ?


Kom igen nu polarisgrabbar, och må det jävlar bli en bra vinter i år! :ciao:
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
PRO RMK med bättre dämpare eller en Assault med smalare framvagn samt RMK matta är det optimala.

En vanlig assault är mkt jobbigare att hantera i snön pga den bredare framvagnen så vill du ha en snabb utveckling av din körning välj en RMK alt assault med RMK bredd.

Mattan på PROn är betydligt vassare i snön än assaultens som mer vill gräva sig fram.

Köper du en PRO - 13 så kolla att övre drevet i beltdriven sitter som berget. rör dig sig det minsta ska den in och byta axel samt bromsskiva. Detta är inget problem nu då dom fortfarande går under garantin.

Detta är mina erfarenheter iaf.
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Känns som att det kvittar, båda maskinerna är en stor skillnad jämfört med din gamla.
Så köp den nyaste och finaste som du kan hitta för de pengarna som du hade tänkt lägga ut.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Tycker Pro rmk är en trevligare maskin överlag, lättkörd och en framkomlighet som är grym!

Letar du en fin Pro rmk 800 har jag en 2014 i garaget som gått ca 60 mil! PMa om du är sugen! ;)
 
Last edited:

Mallooow

Medlem
26 aug 2014
32
0
1
Malå
***BUMP**

Nu tror jag att jag bestämt mig för en Assault/RMK 155" 2011-2012

Vad ska man kika på där ?

Och sen... När ska man passa på att köpa en skoter ? Hur länge törs jag vänta innan priserna åker upp igen ?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
köp en -12 isåfall. vete fasen vad det är med motorerna på -11 men det är en finare sång ur -12->

Övrigt finns det väl inte så många kända fel utan bara allmänt skick.
för att se om den är spöad så kika tunneln,längst bak samt vid drivaxeln.främre svingen i boggien.sprickor i boggieskenor.