Köpråd skidor "allround" led/lössnö

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Behöver nya skidor. Vill inte lägga stora pengar
då det är en gammal, (men i toppskick f.u skidor), touringskoter.

Ska funka ok på led men jag vill även ta mig ut i lössnö och skog
utan att behöva plana på buken. - Ingen extremåkning alltså då det ju är en gammal touring.

Har sett 2 prismässigt vettiga alternativ.

Camoplast All Terrain som är 7" breda
Sedan har skoterdelen.se extrapris på SLP Powder Pro, för närvarande 3 195 för helt kit med skidor, stål och monteringssats.

Så. Vad väljer jag?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Just ja! "Vraket" är en Ski Doo Grand Touring 600 -01. Glömde att profil/sign inte syns i Tapatalk.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Lynx Blade skidor! =)
SLP PP kan nog bli jobbiga om man är ute å touring åker. Bladen är ju en mjukare variant av samma skida i princip.

Den blir ju dock kanske oförsvarsbart mkt dyrare... Sen vet jag inte hur det blir med att fästa dom? Om man åker på köpa SLP fäste till Ski-Doo?
3900kr på Stenmarks hittade jag några för iaf.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Lynx Blade skidor! =)
SLP PP kan nog bli jobbiga om man är ute å touring åker. Bladen är ju en mjukare variant av samma skida i princip.

Den blir ju dock kanske oförsvarsbart mkt dyrare... Sen vet jag inte hur det blir med att fästa dom? Om man åker på köpa SLP fäste till Ski-Doo?
3900kr på Stenmarks hittade jag några för iaf.
Ja, se där ja. Ett till alternativ. Visst, lite dyrare men verkar ju vettiga.
Har förresten läst på en del om SLP PP och dom verkar ju bli väldigt fladdriga i högre fart och vara allmänt jobbiga. Så dom går nu helt bort.

Men jag är väldigt nyfiken på Camoplastskidorna. Någon som har/haft dom här?
Har läst lite på Dootalk bl.a och många "däröver" ser ut att vara väldigt nöjda. Var visst lite problem först när de kom då de tydligen sprack, men det var tydligen bara första året. Går att köpa dom snuskigt billigt i USA, även då frakt, tull och moms är inräknat.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk