köpråd: xtc 500

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
tänkte höra vad ni tycker om den maskinen, driftsäker? bra i lössnö? osv. annars kanske ni har något annat förslag för ca 25000 kr, vill ha nåt som håller. Mvh Andreas
 

skoterräven

Välkänd medlem
4 feb 2007
646
0
16
västernorrland
bra skoter,går nästan bättre än 600
bättre fjädring än xt
värdelös i snö med originalmattan
skall du ha något som håller köp en lynx
 

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Har en själv, driftsäker ja. Tar sej bra i lössnön med 32mm mattan. Av tillfälle råkar den vara till salu :rolleyes:
 

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
jag har en 500 XT -98..

Jag är inte mest erfaren när det gäller skotrar, men jag är grymt nöjd med den. Prisvärd, går bra, rolig och riktigt följsam på leden.. går OK i lössnö med 23mm matta, men inte bra (kan nog gå bra med 32mm, men det är ju ingen lössnömaskin).
Skön och bra dämpning (hård) även om XTC'n ska ha bättre.
Ruskigt lättstartat oavsett temperatur och aldrig tungdragen.
Drog 2,6L/mil förra tanken; mycket gaspådrag och för det mesta full fräs.

Saknar dock plastskidor och 32mm matta.

Väldigt mycket skoter för pengarna!
 

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Man kan lugnt säga att den är värd pengarna iallafall :)
pga bilköp så säljer jag min, lite synd faktiskt
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
skaffade just en sån till den här vintern pga att lynxen jag hadde förut *****des till 100% jag e riktigt nöjd :D har kört lite över 30mil och jag har faktist aldrig kört fast ifs är det inte så mycket snö heller. det har varit 1fel på den och det va att en skruv på tändspolen skaka lös så skotern blöddra men vafan det va ju bara dra åt den o köra. hadde jag haft lynxen nu hadde jag fått bytt ca 10remmar efter 30mil och minst 60 mangapullsatser. helt slutkörd skoter. i lössnö kan jag inte yttra mig så mycket men tror inte att det ska va nå större problem om du har 32-38as matta. asså om du inte har tänkt hänga på en summit lr nått sånt :p för då läru nog få problem.
så jag skulle säga hittar du en som värkar va i fint skick gärna med plastskidor o typ32s matta till någorlunda pris köp köp köp ;)