Köpte precis en GT 583 -98. En ägarfamilj sen ny och i nyskick som man kan se utvändigt i alla fall. Första ägaren född -1942 hade den till 2010 då dotterns familj tog över den. Den har gått 268mil enligt mätaren och det ska stämma enligt säljaren. Den har i princip endast använts i deras fjällstuga som jag förstår det.
25 000kr kändes som ett bra pris i förhållande till skick och mil även om det är en "äldre skoter" som snart är 14år gammal. Där självklart dagens maskiner i många stycken är klart bättre. Men 25 000 kändes som en lämplig budget då vi i princip bara kommer att använda den till Påsk i Tärnaby i föräldrarnas stuga.
Därför vill jag inte ägna tid åt att skruva utan påskveckan ska det köras. Bor själv i Stockholm så jag har ingen möjlighet att hålla på med den själv. Servades 2006 förra gången. Vad bör man man kolla upp/serva innan man börjar gasa tro?
Om man ska lämna in den på service i trakten av Hörnefors/Nordmaling/Vännäs/Umeå har ni något tips var man kan göra det?
25 000kr kändes som ett bra pris i förhållande till skick och mil även om det är en "äldre skoter" som snart är 14år gammal. Där självklart dagens maskiner i många stycken är klart bättre. Men 25 000 kändes som en lämplig budget då vi i princip bara kommer att använda den till Påsk i Tärnaby i föräldrarnas stuga.
Därför vill jag inte ägna tid åt att skruva utan påskveckan ska det köras. Bor själv i Stockholm så jag har ingen möjlighet att hålla på med den själv. Servades 2006 förra gången. Vad bör man man kolla upp/serva innan man börjar gasa tro?
Om man ska lämna in den på service i trakten av Hörnefors/Nordmaling/Vännäs/Umeå har ni något tips var man kan göra det?