Köpt SLP pipor !?

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Köpte SLP pipor till min Viper fick 162,5 munstycken med.
Vad ska det vara för bestyckning, räcker det jag fick med eller ska man ha andra?Blir inte klok på det här. Är det någon som har koll på det?
Vart ska jag börja :confused:

Mvh
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
mellan 160 och uppåt brukar vara bra på vipern gå ej under 160 utan o bänka den för att vara säker
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
japp det borde dom göra..
men för att vara riktigt säker, ring mulle på m-performance i mora o dubbelkolla...
 

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Ser att du har bästa årsmodellen att sätta på pipor ialf :), slipper sensorn som är på 04:an och inte lika lite kyllning som på 02:an. Men vipern är inte lika smidig som att sätta på pipor som på sxr:n.
Finns massor att läsa om vipern på http://totallyamaha.com/ kan rekomendera dig att surfa runt där några timmar. Alltid en bra sak att bänka en skoter då du trimmar den. Glöm inte att ställa in variatorerna rätt så de ligger på rätt varv när du är ute och kör :).

Är inte bara bolt-on om man vill ha max effekt ner till snön och att skotern ska hålla. En viper som är rätt inställd med pipor håller bra.
Vet att vipern går snållt med 162,5 här nere vid havet ialf med bender pipor, då är det 165 som gäller. Kom inte ihåg lågfarten men glöm inte dem också. Finns folk som har bra tips om slp totallyamaha :)
 

Kodax

Välkänd medlem
24 sept 2008
170
0
6
Sundsvall
Köpte SLP pipor till min Viper fick 162,5 munstycken med.
Vad ska det vara för bestyckning, räcker det jag fick med eller ska man ha andra?Blir inte klok på det här. Är det någon som har koll på det?
Vart ska jag börja :confused:

Mvh

Hej! Det finns en liknande tråd som ja skapade för ett tag sen. Det är väldigt svårt att få svar av en firma vilka mönstycken man ska ha. För dom är rädd och svara för om dom säger fel så kan det gå åt h*lvete. Det finns ju en tabell i den tråden me el länk. Till Slp:s hemsida och där står vad dom rekomenderar m.m

Jag kör själv på 162,5 och 47,5 på lågfart och det mot svarar Ca:0-1000m och minus 4 till plus 6 grader.

Kom ihåg att det står i FEET och Farenheit på Slp:s hemsida så du måste räkna om dom. Beror ju helrt i vilka grader och höjder du ska köra-
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Hej! Det finns en liknande tråd som ja skapade för ett tag sen. Det är väldigt svårt att få svar av en firma vilka mönstycken man ska ha. För dom är rädd och svara för om dom säger fel så kan det gå åt h*lvete. Det finns ju en tabell i den tråden me el länk. Till Slp:s hemsida och där står vad dom rekomenderar m.m

Jag kör själv på 162,5 och 47,5 på lågfart och det mot svarar Ca:0-1000m och minus 4 till plus 6 grader.

Kom ihåg att det står i FEET och Farenheit på Slp:s hemsida så du måste räkna om dom. Beror ju helrt i vilka grader och höjder du ska köra-
Tackar för svaren, hur funkar din med dessa munstycken?