Köptips skidoo xp/rev/mxz eller polaris iq 600r/rr

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Jag har nu kört och ägt många skotrar och har i dagsläget en summit 800 151" som jag är supernöjd med, det är dock lite för lite snö där jag kör så är inne på en kortare skoter, har haft 144" som va ok men lite för klumpig. så en rev/xp/mxz eller iq är vad jag funderar på.

Mina krav är:

- mycket effekt, gärna 145-155hk
- så lätt som möjligt
- vill inte skruva så mycket.
- får kosta max 60k

Ni är alla experter på era maskiner, vad har ni för konkreta tips och råd?
Skriv kort och konkret, behöver inte hela historien om din kusins kompis som hade en kompis som hade en rev för 4 år sen.

Vilket monster håller bäst? :bigsmile:
 

Jannebo1

Medlem
1 jan 2013
36
0
1
Pajala
Äger själv en XP mxz 800r i dags läget och tycker det är en otroligt rolig skoter !
Den är riktigt lätthanterlig och har ju hästar så de räcker ! Sitter just nu v-kit o ned drevad 3 kugg 44as matta, = skidorna i luften så länge du orkar hålla på..
+ att den går riktigt bra i snö för att vara en kort maskin.. skottar som fan!
Ja som många tänker, rotax 800 håller inte, hmm.. Det är en leksak, så länge det är roligt skiter jag i om den skär efter 500 mil. min har nu rullat 620 mil utan motorhaveri, vet inte om det är ett under men håller man reda på sina grejjer brukar det ju hålla någorlunda iaf :) soppa förbrukningen ligger sällan över 3 liter milen. Gjort det en gång den här säsongen o då var det 4 mil i djup jvla puder !

Ska dock byta till nästa säsong, (2014 freeride 137")
 

mediapimp

Välkänd medlem
21 okt 2010
260
0
16
Ja, det är den jag har siktat in mig på men är lite rädd för ras, kör en 800r motor som går utav bara helvete nu så förstår vad du menar.

Låter som en bra setup du har, vad hoppas du få för din?
 

Jannebo1

Medlem
1 jan 2013
36
0
1
Pajala