Köra på vatten! :)

linusmedstortl

Aktiv medlem
16 mar 2010
62
0
6
kopparberg
Tjena tänkte höra med er kunniga människor. Vi är ett gäng som i helgen tänkte ha lite kul ute vid min sommarstuga. Och men kul menar vi åka skoter:) jag har själv åkt på vatten förut, dock inte med den skotern jag har nu. Idag har jag en polaris rmk assault 155" 2013 är det något speciellt med den modellen? Ska man täta någonstans för att undvika vatten på rem eller dylikt? Om den skulle sjunka, hur ska vi bära oss åt? :) tack på förhand Linus
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Tycker du ska låta bli att ta ut en 2013 års skoter på vatten.
Skulle säkert funka skitbra, men den garanterat kommer hamna under vatten och då blir det säkerligen skitdyrt.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu är det här förstås några dagar efter men varför inte? Vill ni använda den så gör det bara. Det är en del tätning förstås men några timmar med silvertejp och glatt humör så är det ordnat.

Ett tips som fungerade på gamla m-serien: Ta en femliters dunk och såga lite. Du ska sätta dunken över sekundärvariatorn och har du kapat rätt så skyddas nu variatorn av dunken underifrån, bakifrån och rakt från vänstersidan. Sen borrar du ett dräneringshål i dunken i hörnet.