Kan de bli så här av krokig a-arm?

Honkajjaja

Aktiv medlem
10 mar 2012
52
0
1
Sundsvall
Min a-arm har blivit lite krokig och min fråga är om det kan bli som på fotot uppifrån att vänster sida är en bit bak, av att bara a-armen är krokig eller är det mer än bara a-armen ? vad tror ni, har inte kollat så noga själv ännu.

DSC_0122.jpgDSC_0121.jpg
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har en summit som i garaget som ser exakt likadan ut. Har sett det flera gånger och det kan mycket väl räcka med a-armen.

Ska se efter i helgen hur illa det är med den.
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Har krökt ett gäng a-armar på xp och xm, det blir oftast något liknande. Allt utom just a-arm har klarat sig varje gång
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kör man i något i något och armen böjer sig kan andra delar klara sig eftersom kraften försvinner när A-armen viker sig.
Kör man i nåt lite rejälare och A-armen fortfarande är hel är troligen S-modulen sned.

Har haft ett par krokiga S-moduler men inte kört sönder några A-armar...
 

Honkajjaja

Aktiv medlem
10 mar 2012
52
0
1
Sundsvall
tack för alla svar, har inte hunnit med att kolla ännu, ska se efter senare ikväll, ska bli spännande å se hur mycket som är trasigt.
Jag körde in med skidan på sidan av en cementsugga, inte speciellt fort, men kraften gjorde så att armen inte ville hålla sig rak iallafall, men borde nog inte vara mycket mer än så.
 

Honkajjaja

Aktiv medlem
10 mar 2012
52
0
1
Sundsvall
Snabb fråga, tror ni det gör något om man åker lite när det är såhär? inget avancerat, ska bara ta mig till en stuga en bit upp i skogen, å det är lättsam körning.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Det gör du väl som du vill, är ju ingen vidare upplevelse att åka på. Dämparn på summiten här har öglan gått sönder på, så nu behöver den en dämpare. Har herrarna tips på vart man hittar en?
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Kolla där armen vikt sig så det inte börjat spricka. Några av mina har spruckit och nästan gått av vid transport hem. De gillar inte att böjas fram och tillbaka när skotern fjädrar..