Jag arbetade tidigare i ett företag som har verksamhet på Svalbard så why not. Att flytta är givetvis en stor ansträngningför ungar och en själv så för mig är det inte aktuellt i dagsläget men Svalbard kittlar onekligen. Lönerna där är helt vilda. Köp en kåk, köp en Nytro köpen en 4wd folka av 2010 års modell. Amortera på detta och se vad som fnns kvar med den Norskalönen i Norge.
Ang att resa till New York osv kittlar inte mig ett enda dugg längre men att ha möjligheten att dra en helg till Sthlm och använda sig av storstadens utbud är inte fel.
Men då verkar du ha de bättre än många av de rikare jag känner, som bor i en skithåla här vid kusten, arbetar mindre än en heltid, och har runt 400 000 / år. Ändå har de inte råd att åka till new york för att köpa maskara åt kärringen.
Vad är det som du gör hemma på din ort som betyder något för dig och din familj. Oftast så jobbar vi 40 timmar i veckan, hämtar skjutsar ungar till skolor dagis träningar osv. Låt oss säga att vi flyttar till en kuststad.
Att köpa ett hus i en kuststad spränger med lätthet 3 millars nivån. Du kommer om du har tur att hamna 2-3 mil utanför staden. Det betyder att du ska skaffa en bil till med ytterligare dränering av er ekonomi. I en Liten stad är allt mindre komplicerat och du kommer att få tid över till till annat än just transporter. Vad man har kvar i plånkan betyder mer än lön i kuvertet. En bra skrift är SCB årsbok för att göra jämförelser. Vad är rik ? Jag har en bra mtrl standard och nära till det som betyder allt för mig.
NU ska jag i väg med skoter och släpkärra om en timme ligger jag på röding tjärn i skit hålan fniss