Kassa leder i Sälen

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Var uppe i helgen med farsan och åkte skoter i Sälen, men var tvungen att stanna efter 2-3 km för att villa händerna och knäna eftersom lederna är så himmla kassa. Varför pistr dom inte lederna?
 

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
ha ha nu är lederne ok då skulle du vart där för en månad sen riktigt kassa leder men det beror på att dom inte har betal leder
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Mycket irriterande med trasiga leder.

Fast det jävligaste av allt, det är att det är vi själva (skoterägarna) som kör sönder skiten.

JOOO jag vet, ni som läser detta har ju inte gjort det, åh inte jag heller....men den där killen "någon" har alltid gjort det.

Skämt å sido...hur ska vi komma till rätta med problemet? (Jag är MYCKET rädd om lederna när jag är ute och kör)
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Men Sälen är väl en j-la håla att välja för skoteråkning också.....bara massa turister som är uppe och gasar sönder lederna:mad: Åk lite längre norrut till Gördalen eller Idre, eller upp till Lillhärdal:)

mvh / Matti
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Om bara 5% av dom som gasar sönder lederna också hjälpte till med att sladda å fixa till dom så skulle det inte vara nått problem
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Joo, men vi valde sälen för att det är var i alla fall ca 100-120cm snö där. Sen blev det till och med + grader = kass puder snö..... ååå fan vilken besvikelse. men det var rätt kul eftersom jag inte har nå snö hät hemma än.
 
E

ejwbegysv

Joo, men vi valde sälen för att det är var i alla fall ca 100-120cm snö där. Sen blev det till och med + grader = kass puder snö..... ååå fan vilken besvikelse. men det var rätt kul eftersom jag inte har nå snö hät hemma än.
Vi hade lite besök i helgen från Sälen som sa att det var underbara leder Sälen-Gördalen iaf..
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Var uppe i helgen med farsan och åkte skoter i Sälen, men var tvungen att stanna efter 2-3 km för att villa händerna och knäna eftersom lederna är så himmla kassa. Varför pistr dom inte lederna?
He, he. Desto sämre leder ju roligare är det. Att gasa på en pistad led ger ju ingenting. Med dagens maskiner vill man ju ha riskiga leder, annars kan man ju lika gärna köpa en srx från 98 eller thundecat.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
ja det var mellan lindvallen och hundfjället vi var, och så klart att det är roligt och åka och hoppa på dom större hålen. Men när min farsa ligger och glider runt med min lillasyster framför sig, så är det inte så roligt och åka på opistade leder.
 
E

ejwbegysv

400kr/skoter var ju faktiskt ett ganska högt pris tycker jag...
 
4

426H

Egentlingen är det ju inte så mycket. 400 kr för hela säsongen. Är väl vad ett 2-dagars liftkort kostar i sälen?
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
ne men 400 för en bättre led vore det värt... var ju total kass i lördags, gropar på halvmetern.

men leden mot lyktan på hundfjället var ganska, men där var det rätt roligt och åka när det vara lite gropigare, så man kunde lyfta lite.
 

joohaan

Medlem
23 jan 2008
40
0
1
Eskilstuna
Var uppe i helgen med farsan och åkte skoter i Sälen, men var tvungen att stanna efter 2-3 km för att villa händerna och knäna eftersom lederna är så himmla kassa. Varför pistr dom inte lederna?

Dom pistar lederna, men eftersom dom gör arbetet idiellt så förstår du nog varför dom ser ut såhär ibland.