Kedjehus Yamaha

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Jag ska ta bort mitt kedjehus som har back från min MM700 -01 och dona dit ett hus från en vmax sx700 -97 utan back, nu undrar jag om det passar rak på utan modifieringar i chassit.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Så här är det. dreven vart skalade till backen, jag har donat så pass att det går att köra frammåt iallafall. Och till sommaren så ska det trimmas och då blir det lättare att fixa drevningen med ett hus utan back. Å 2 av dom 5 dreven kostar 4000 sen tillkommer kedja och några lager och dom 3 andra dreven och så mycket pengar tänker jag inte lägga ut för att kunna backa :p.

Så kan nån tala om ifall ett hus utan back från en äldre Yamaha från -97 å frammåt passar utan att man behöver modifiera chassit ?
 

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
men sök tag på ett växelhus på någon skrot då... men gick det inte att ta bort backen från det väsentliga växelhuset då?

men kolla på Luleå lr storumans skoterskrot...
du kan ha tur å hitta ett växelhus...

men nu e jag nyfiken på... hur ska du trimma din MM.. själv har jag en MM -01
med en ny matta...
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Men du... nu var frågan om ett älder hus från -97 å frammåt passar, det är ganska brottom jag måste få den klar till sportlovet. Och jag ska inte ha nån back.


Pipor har jag sen en liten porting kanske.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Jag har mitt original hus nu med back. tänkte köpa ett vmax hus om jag inte hittar ett sxr hus snart. . men jag väntar ett tag tills jag vet säkert om de passar.
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Om du har några foton på nuvarande kjedjehuset så skulle det möjligen underlätta o lista ut om det passar.

Jag har en 97:as motor och cassie i garaget så jag kanske kan se på en bild om bultarna siter någorlunda lika...... plus att jag kan mäta axelavståndet melan drivaxel och axeln från secundärvariatorn.
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
jag har redat hittat ett hus. men tack iallafall, alla nyare vmaxar till viper har visst samma hus bara locken som skiljer.