Svårt att räkna procent från nästan noll. Så 1001% är långt ifrån ändå om kartorna är som i ride command. Det jag saknar i dessa kartor är en riktig terrängkarta. Typ som Fjällkartan som finns till iphone.Kartorna i 7S displayen är faktiskt exakt 1001% bättre än i PIDDen asker sen är ju Ride Command funktionen riktigt nice!
Men jag håller med om att den ser ut att sitta oskyddad....
Kanske naivt av mig men det borde ju inte vara något problem för mjukvarugänget på polaris att möjliggöra att man fick ladda in egna lager (tex Fjällkartan) att kunna tända o släcka i s7.Svårt att räkna procent från nästan noll. Så 1001% är långt ifrån ändå om kartorna är som i ride command. Det jag saknar i dessa kartor är en riktig terrängkarta. Typ som Fjällkartan som finns till iphone.
Oj...vad kostar en service på polaris? På BRP 850 är första servicen vid 300 mil eller 1 gång per år så för mig har det blivit en gång per år. Det enda som byts då är kedjehusolja så den kan ju kännas lite halvdyr, ca 2500:- Skulle jag byta till Polaris så skulle det innebära 3 servicar per år...det påverkar ju totalkostnaden en del.5-årsgarantin innebär service vid 24, 80, 160, 320 mil o.s.v.
Alternativt 1 gång per år om man inte kommer upp i de miltalen.
Någon som hört några mer detaljer?