Kluckande ljud.

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
När jag kör över små (~10cm) gupp på är det ett kluckande ljud under mig, och det känns nästan som det slår till lite..
kan det vara boggiedämparen som är slut?

Trycker jag ner skotern så åker den upp utan att svajja tillbaks.
Det blir inte i större gupp..

:confused:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Vad har du för maskin? Pro Action boggien har lite oljud för sig just då främre delen av boggien åker i guppet, det beror på att transferrodsen slår mot det yttersta vändläget.
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Sx 600 är det..

jag har inte hört det förut tror jag..

Hade den inne på verkstan igår för att fixa elstarten och lite justeringar.. iaf så sa han något om boggiedämparen (hörde inte vad :( ) Får isf höra med han nästa vecka..
Och nyss när jag kollade så hängde det nåt grönt slime där under.
 

halkade

Medlem
16 feb 2005
6
0
1
tjena, höre nåt kluckande ljud under min phazer i små gupp, det visade sig vara ett lager som skurit i kedjehuset..
 

sxViper

Medlem
5 jan 2005
38
0
1
Ludvika
Har aldrig hört detta ljud på min viper, däremot så hördes det väldigt väl på polarens RS rage. Är det bara på den längre pro action boggien som ljudet finns?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har halverat tjockleken på de nedre teflonbrickorna i transfer-rodarna (nu är de 5mm tjocka) och det kluckar mindre i boggien nu. Den egentliga orsaken till modifieringen var att få lite mer medtryck vid inbromsning. En annan bonus jag inte räknat med och trodde att var omöjlig med Pro Action boggien är att Warriorn numera flyter upp och planar i djupsnö.
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Kluckar kanske inte var så bra beskrivning :) det klonkade till och kändes stumt typ.
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Nu är det motvind, dämparen var inte renoverbar :(
Vad kostar en ny främre boggiedämpare?