Knäckt boggie..

E

ejwbegysv

Garantin gick ut för ca 3 mån sedan...

Fler saker som har pajjat :
Hela startapparaten
Kolvar, kolvringar, ramlager, packbox.

E

ejwbegysv

Har endast Halv-försäkring...

Hel kostar mig ca 16 000kr/år.

Kostade mig dock inget att fixa boggien.. bara 4 timmar i garaget..

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
mycket tråkigt att höra, hoppas du lever vidare ändå! :) Föressten jag vet inte hur många gånger jag har försökt förstå och uttala ditt nick ejwbegysv ;) Kan du snälla förklara om det betyder något eller om du bara slog på tangentbordet då du hittade på det :D

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
haha måste ju betyda något med tanke på att han ska komma ihåg det när han behöver logga in :)

E

ejwbegysv

Är faktiskt inte så jätte kul historia bakom nicket men många undrar :)

Det står för : Elev Jimmy Westerfors BErgs GYmnasium SVenstavik

Var ett inloggningsnamn som jage hade 1996 på skoldatorerna... Kan skriva det med förbundna ögon hehe...

ZoN

Medlem
20 jan 2005
26
0
1
Frösön
ejwbegysv skrev:
Har endast Halv-försäkring...

Hel kostar mig ca 16 000kr/år.

Kostade mig dock inget att fixa boggien.. bara 4 timmar i garaget..
Har du kollat med Länsförsäkringar? Jag hörde först med folksam och dom ville ha 13000:- för min helförsäkrad, skrattade gott när Länets ville ha 3500:- per år helförsäkrat.

benjam

Medlem
6 mar 2005
24
0
1
Min gick sönder precis likadant, tveksam om din lagning håller, jag har gjort lite annorlunda

E

ejwbegysv

Så sant.. lär nog gå sönder längre ner.. men vad gör man inte för att få igång skotern så fort som möjligt :)

Vi får se hur det håller...

Bilder?

benjam

Medlem
6 mar 2005
24
0
1
Om du ska svetsa, var noga med kylning vid axelrören, de slår sig lätt, låt axlarna sitta i rören och svetsa väldigt försiktigt när du är nära rören, försök gärna kyla med något.

mvh SR