knäckt styrstång m8 -11

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ville bara meddela att nu var styrstången knäckt på min m8a.

nån annan som har lyckats?


har INTE rullat med den...

får se om det går att reklamera annars får man väll svetsa ihop den igen.
har inte plockat lös den utan åf tyckte jag skulle komma ner med den så.,..
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
har knäckt min på en -09 crossfire 1000
har gått rakt av just under "skarven" mellan sexkantsprofilen och rundstången eller hur man nu ska beskriva det.
du får säkert höra standardfrasen.
:du har kört hårt med den.

ren tur att den gick av precis när den gjorde då jag stod helt stilla med skotern och skulle vrida om skidorna och inte 5 minuter innan när man hängde som en demon i styret mellan träd och grenar.
 

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
ren tur att den gick av precis när den gjorde då jag stod helt stilla med skotern och skulle vrida om skidorna och inte 5 minuter innan när man hängde som en demon i styret mellan träd och grenar.
Vrider man styret när skotern står still får man allt skylla sig själv, bettar coromanten fast så spelar det ingen roll vilken skoter du har så kan du enkelt knäcka styrstången...
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
ville bara meddela att nu var styrstången knäckt på min m8a.

nån annan som har lyckats?


har INTE rullat med den...

får se om det går att reklamera annars får man väll svetsa ihop den igen.
har inte plockat lös den utan åf tyckte jag skulle komma ner med den så.,..
Tycker att det låter som ett garantiärende om det är svetsar som brustit.
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
hände på cf8 -09 jag hade också, svetsade först(behövde skotern direkt), gick av igen då tog dem de på garantin ändå!
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Bullshit.
Jaså det är bullshit? Du menar att styrstången utan problem håller för det moment den utsätts för när man pressar på styret för att vrida skidorna med stillastående skoter?
Momentet blir rejält stort, och det är ingen kort styrstång heller. Risken är (som k-len säger) att man, om man inte knäcker den, vrider till den så att den blir krokig.

Sen kan styrstången vara dålig ändå men det är så j-a dumt att påstå att det är riskfritt att vrida runt skidorna stillastående. Man ber verkligen om problem då.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jaså det är bullshit? Du menar att styrstången utan problem håller för det moment den utsätts för när man pressar på styret för att vrida skidorna med stillastående skoter?
Momentet blir rejält stort, och det är ingen kort styrstång heller. Risken är (som k-len säger) att man, om man inte knäcker den, vrider till den så att den blir krokig.

Sen kan styrstången vara dålig ändå men det är så j-a dumt att påstå att det är riskfritt att vrida runt skidorna stillastående. Man ber verkligen om problem då.
Jag sa inte att det är riskfritt men om den går sönder bara för att man vrider på styret stillastående är det någonting som är VÄLDIGT fel.
Menar du att du aldrig vrider på styret stillastående, exempelvis vid backning?

Som sagt, bullshit.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nog kan man ju vrida när man står still.men kanske inte ta i allt man kan om dom sitter fast.det är det nog inte många som gör
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
hmm tråkigt. är då glad att min höll då jag rullade 6-7 varv med min förra helgen. kanske ska ta och kolla den innan nästa vända.