Knäskydd?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Är på jakt efter ett par knäskydd. Har försökt kolla lite men det verkar vara en jäkla djungel...

Nån som har tips på några bra skydd till hyffsat pris?
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Jag kör på ett par från Biltema. Har för mig att dom har 2 olika modeller.

Funkar bra tycker jag. Har iofs inget att jämföra med men dom funkar som sagt. =)

Kommer aldrig mera att köra utan knäskydd efter att ha landat med ena knät på betterboardsen!
 

jonaz

Välkänd medlem
22 sept 2010
112
0
6
ja har oxå fundera på knäskydd min ide va jobbbyxor som har knäskydd. då kan man jobba direkt efter skoter turen
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Har ett par halvarsson med knäskydd i. Men jag tog bort dom för att dom lätt hamnar snett och uppfyller därför inte sin funktion :)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Har just beställt ett par evs rs8, verkar hyfsade för en billig peng, men man får utvärdera efter dom trillat ner i postlådan
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Har ett par billiga från biltema, helt toppen! Iof har jag inte provat några andra men jag glömmer att dom sitter där när jag åker. Struntar jag i dom så saknar jag dom.

skickat via tapatalk från S3an
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Har också ett par biltema och är mkt nöjd och priset hela 139:- låter på priset som skitgrejor men funkar sjukt bra å sitter på plats!
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag ställer mig ju tveksam till funktionen på knä skydd för 139kr tex översträckning/ inre/yttre ledband/ vridskador! Nog fungerar dom säker mot direkta slag/blåmärken och skrap sår som fotstegen frambringar men nå mycke mer än kosmetiska skador skulle ja inte lita på att dom tar hand om
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Jag ställer mig ju tveksam till funktionen på knä skydd för 139kr tex översträckning/ inre/yttre ledband/ vridskador! Nog fungerar dom säker mot direkta slag/blåmärken och skrap sår som fotstegen frambringar men nå mycke mer än kosmetiska skador skulle ja inte lita på att dom tar hand om
Det har du säkert rätt i men ska du klara allt du beskriver då måste man upp på några lappar helst formgjutna efter dina ben och det ligger nånstans runt 5000-7000 per skydd/ben. Men om det händer så är ju det också billigt !!!
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Helt klart nikohm, precis därför jag beställt ett par billigare evs rs8 för att få ett visst skydd för översträckning och ledband som saknas helt på dom flesta billiga skydd! Ofta när man fastnar i tex djup klibbsnö å får en mild översträckning så blir de ändå någon vecka med svullet knä osv och där tror ja att skydd med ställbar översträckning kan fungera
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Har fått 8 mil dikes körning på evs rs8 nu, ställde översträcknings skyddet på 30grader och skydden kändes sitta dåligt och inte skydda riktigt mot översträckning, mycke pga avsaknad av dubbla stöd på lår sidan! Så jag tejpade 2 varv silvertejp just ovanför knäskålen och jävlar vilket bra stöd de blev, lite tråkigt dock att man måste tejpa ett skydd för 4200 men är de vad som krävs för att få bra stöd så!!! Efter 8 timmars körning kändes de riktigt tryggt ha skydden, däremot hade ena anliggnings skyddet halkat åt sidan så plasten ätit en bit av benet(dock betydligt mindre än va styret ätit på handen) sen blev de till att gråta som en liten tjej när man fick slita bort silvertejpen från dom lurviga benen! Rätt så nöjd, ett spänne till i stället för silvertejpen så vore man helnöjd, storleks mässigt hade ja kunnat tänka mig en storlek mindre bara för att se om passformen blir bättre, dock så va dom tajta vid låret å lite väl luftig vid knäna