Knackande ljud, höger fram ZR 800

Zuluh

Medlem
4 jan 2011
46
0
1
Säter
Hade turen att det kom lite snö så man kunde testa nya köpet lite. Men när jag gasade på så hördes ett knackande ljud från högra sidan fram vid motorn som ökade i frekvens när man gasade på. Första tanken var väll att styrstålet tog emot marken som inte hade allt för mycket snö. Tänkte bara höra om någon annan haft nått liknande problem och kanske tips på vad det kan vara? :)
 

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Det kan vara lite vad som helst, men jag hade ett knackande ljud på en arctic cat cougar förra vintern och då var det variatoraxel lagret som var dåligt, bytte både på variator sidan och kedjehus sidan och även båda drivaxel lagren och då försvann ljudet, så kanske nått lager som spökar?
 

Zuluh

Medlem
4 jan 2011
46
0
1
Säter
Har varit ute och provat lite mer nu och kan nästa konstantera att det är något vid kedjehuset. Min egna teori är att kedjan måste spännas, men ska öppna och ta en titt under veckan. Är det svårt att byta lagren om det skulle vara dom som spökar?.. Jag är inte direkt något proffs när det gäller motorer men har ett litet humm om hur det ser ut efter studerande av sprängskisser.