Kolla hit du som äger en Formula med 521cc motorn

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Om du kör skoter för att bara köra gas i botten på plan mark så finns det nog snabbare skotrar. Dock så brukar skoterkörning vara roligare där det inte går att köra så fort.
Jag vet tex inte hur fort min går rakt fram på isen trots att jag bor bredvid havet och haft skotern i två vintrar.
 

Pegga

Välkänd medlem
11 feb 2012
271
0
16
Mariestad
Nej jag är inte ute efter att bara köra skoter rakt fram så fort det går..jag kör i skogen,olika terränger som man ska göra där det är roligast :)

klart det alltid finns snabbare skotrar men min Formula gör iaf 160km/h och därför jag är nyfiken på hur fort dom andras som äger en likadan går vettu! :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.103
919
113
Stora Blåsjön
Det är väll inget fel att man gillar topfart och köra rakt fram på isen. Gamla formulas och mach1/z är ju perfekta maskiner för ändamålet.

Högsta jag sett på min rmk är 142km/h men då är det i luften :) så det räknas säkert inte...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Skrev aldrig att jag ansåg det som fel. Skall komma ihåg att använda mer smileys när jag skriver så blir det inte lika mycket missförstånd.

Jag åker gärna fort över isen de gånger jag har en maskin som klarar av det :)
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Tror fan inte min 800 går 130 ens men det är en jävla gissning. Är inte allt för förtjust att maxa min skoter heller. Förra reven jag hade blåste jag en rem på i 130 knyck. Det tricket gör jag inte gärna igen så...
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
ingenting är omöjligt, men inte därför heller gjort bara för det =)
3900an med en vässad 521 motor som står i mitt garage just nu har iaf kört ifrån en m8 hcr -11 utan bekymmer. och det jag vet är att den m8an just körde ifrån min gamla M7a och den gjorde 143km/h enligt gps på hårt underlag .. så 160km/h är inte helt omöjligt även fast det nästan låter så ;)

givetvis var underlaget det ultimata för gammellynxen och tvärtom för m8an när det racet kördes!
 

Pegga

Välkänd medlem
11 feb 2012
271
0
16
Mariestad
oj förlåt man får visst inte ha intresse för toppfart...men frågan ställer jag därför att min har jag varit uppe i 160 med så!
ne klart fan jag skriver ut nått jag ljuger om :) hahaha

jag får helt enkelt filma detta i vinter,testa med gps och se den riktiga hastigheten
 

MX-jodå

Välkänd medlem
27 jan 2007
157
0
6
Luleå
Låter klart intressant - just att nu har ju "alla" mobiler med GPS i så det är enkelt att få rätt hastighet.
Ska själv prova när det blir dags - bara för att :)
 

Pegga

Välkänd medlem
11 feb 2012
271
0
16
Mariestad
Jag ska prova detta iår att mäta upp med gps så får vi se hur fel eller rätt min mätare visar :)
MX-jodå har du testat och fått någon fart?
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
På grund av att USA inte ännu släppt på hand GPS noll tolerans dom är ju alltid några meter fel och några km/h fel.