kolv byte på f7-05

B

Biosteel

du bör klara dig upp till 800 mil iaf om den e väl servad. min gick då bara 600 mil på originalkolvarna men då va de hårdkörning oxå.
 
B

Biosteel

inga problem alls up till 800 mil egentligen. sen sänkte jag den och med de så kom problemen tyvärr :)
 
B

Biosteel

jo sjukt stryktålig motor. har fan varit med om allt men inte i helvete att den ger upp alltså. fattar inte hur man kan göra nått som är så odödligt egentligen. men hoppas du har samma tur med din.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
jag bytte vid ca 800 mil, då var kolvarna lite slitna samt nållager och kolbult började visa vissa tecken på slitage. Den hade nog gått ett tag till men det är bättre att ta det säkra för det osäkra.
 

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
jo jag hoppas det ja med. än så länge har jag inte haft nått problem. vet 2 andra som har f7-05 dom har gått 1000mil utan problem. så dom värka ju va sjukt stryktålig. tack för era svar.
 
B

Biosteel

främst för att dom e stryktålig e kanske den feta blandningen som dom får =)
 

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
jo det är säkert:) hade du nå extra på din? v-kitt ner drevning? jag har bara black magic v-kitt på mig men skulle vilja få den att gå bättre:) nått tips som är pris värt:)?
 
B

Biosteel

använde heavyhitters variatorkitt stealth singelpipa och högflödestratt från 440 maskinen. gick som ett skott och va sjukt villig på mellanregistret men variatorkittet tillsammans med pipan va rena bomben. satan vilke skillnad det blev.