Okej, fel av mig...Den mallen du pratar om är inte för att se om veven är rak, med den så kontrollerar man att packboxen på inre PTO lagret sitter på plats.
ska du rikta veven så måste den tas lös å det kostar mellan 2-5 tusen att göra alltså bara veven å rikta inte jobb med å ta bort den från motorn. , sen så fettar man inte ett vev lager , dom är smorda av olja , eller inkapsalade med smörjning , men då rek ja å byta lagren,Om jag har kvar maskinen när kolvar ska bytas så kommer jag iaf att kola lager, rikta och fetta!
Kan ju inte bli många kronor i det stora då i stort all skruvning plus kolvar är gratis?
Aha ok, sen så fettar man inte ett vev lager , dom är smorda av olja , eller inkapsalade med smörjning , men då rek ja å byta lagren,
Ja, det var det jag for efter...Det jag fått höra, förmodligen vad A.Holm har läst, är att det är "fabrikationsfel" på vissa vevaxlar i -11orna som gör att den vrider sig och att det är det man kontrollerar med mallen.
men den är så pass ny motorn så du behöver inte oroa dig över lagren i veven. så länge det kmr olja till lagren via olje pump så är det ingen fara. är svårt å se om vev lagren är dåliga då du måste klyva motorn.Varför jag frågar är att jag nyss köpt en -11 där säljaren sa att kolvarna va bytta, efter affär maila jag och frågade om han visste om den va omfettad. Vid den tidpunkten så visste jag inte hur/vad dom gjorde vid kolvbytet. Och han kontaktade verkstan och fick som svar att allt va gjort enligt boken/instruktioner, va nu det innebär. Måste även passa på och fråga vad PTO står för.