Har du råd och vill lägga ut några tusen extra för att vara säker så byt lagrena i samband med kolvbyte.
Är du inte rädd för att skruva så kolla så det finns fett kvar i lagrena när du tar isär motorn för kolvbyte. Finns det fett kvar är det inget fel på p-boxarna i lagrena.
Då kompliterar du med lite fett. för lite förvinner nog av naturliga anledningar.
Sen gasar du tills det börjar låter illa i motorn. Om det änns gör det!
Stannar du då när det börjar låta alltså innan det rasar så räcker det troligen att bara byta lagrena och inget mer.
Alltså blir det inge dyrare att gasa tills det rasar bara lite mer jobb och kanske en packningsatts.
Så det jag vill koma till är om jag köpte en skoter som bara bytt kolvar och inte gjort något åt veven skulle jag inte slänga ut flera tusen på att byta lagrena. Då skulle jag köra tills det börjar låta i dom. Som sagt om det äns gör det. Är som bekant ett ganska överdrivet problem.
Är du inte rädd för att skruva så kolla så det finns fett kvar i lagrena när du tar isär motorn för kolvbyte. Finns det fett kvar är det inget fel på p-boxarna i lagrena.
Då kompliterar du med lite fett. för lite förvinner nog av naturliga anledningar.
Sen gasar du tills det börjar låter illa i motorn. Om det änns gör det!
Stannar du då när det börjar låta alltså innan det rasar så räcker det troligen att bara byta lagrena och inget mer.
Alltså blir det inge dyrare att gasa tills det rasar bara lite mer jobb och kanske en packningsatts.
Så det jag vill koma till är om jag köpte en skoter som bara bytt kolvar och inte gjort något åt veven skulle jag inte slänga ut flera tusen på att byta lagrena. Då skulle jag köra tills det börjar låta i dom. Som sagt om det äns gör det. Är som bekant ett ganska överdrivet problem.