som sagt vilket avstånd ska det vara mellan ändarna på ringen när dom sitter i cylindern? mätte nyss på min xcr 440.. 0,75mm
För att förklara lite närmare hur jag menar så ligger det till så här:För litet gap = trasig kolvring när den expanderar av vämen.
- - - - - -Jag har fortfarande ett problem !
Den surar på låga varv, men vid ca 4500rpm ryter den till som satan..
* Huvudmunstycke : 230
* Lågfart : 40
Jag tycker inte att den borde gå surt me den bestyckningen !
Vad kan vara problemet ?
otäta nålmunstycken, fel flottör nivå, otät choke ??
Va ute å körde igår lite längre sträcka, det måste va nå som är rejält fel iaf.. eller va sägs om 10 liter milen (det är inte hål i tanken) fattar inte att det ens är möjligt..!- - - - - -
Vrid ut luftskruvarna till Max 3,0 varv ut räknat ifrån botten läget starta och känn om den vaknar till liv längre ner i registret...
- - - - - - - - -
I och med att den tydligen är rejällt portad så brukar man få ganska kraftigt "Bak spottande" ut genom förgasarna, och det brukar kännas som att den surar på lägre varv.
Det hjälper då ibland att byta till en annan trottel med annan "trottelskärning".
- - - - - - - - - -
.
redan testat det..blir till å byta ut nålventiler, chokar + ställa in flottör nivån.. renovera soppa pumpen, byta cdi/tändbox..Prova gå ner i lågfartmunstycke. Du kan även prova sänka nålen. Gör en förändring i taget.