Konstigt Elfel rev 800ho PT

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
Jag och två kompisar befinner oss i sälen. Idag på förmiddagen så var vi ute och lekte i skogen. Jag körde fast 4-5ggr på några meter. Jag slog på och av maskinen lite då och då mellan fastkörningarna. Sista gången så skulle jag backa lite och då dog all el, lyse,hastighetsmätare,varvräknare,handtagsvärmen allt är verkligen tvär dött. Maskinen går nästan som den ska. Men jag tycker inte att den varvar ur riktigt, känns lite trött.. Nu har jag åkt hem 2mil med pissblöta vantar utan handtagsvärme.

Samma sak hände en gång förra året, men då hjälpte det att starta om maskinen.

Jag hittade två säkringar ovanför variatorn, men de var hela och fina. Finns det fler säkringar någonstans? Kan det vara D.E.S.S skiten som krånglar? jordfel?

Har ni vart med om något liknande?

Tack på förhand
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kolla reläet ovenför sekundärvariatorn, brukar krångla på revarna... Sitter ovenför luftburken innanför sekundären har jag för mig...
Köp ett vanligt extraljusrelä och sätt dit och testa...
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Låter som att laddrelät gått åt pipan. Blev samma för mig i höstas när ja hämta maskinen. Köpte ett bosch extraljus relä som ersättare då original e snordyra.
 

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
Jag hittade reläet. Jag knackade på det och drog ur kablarna och satte tillbaka det, men det vart ingen skillnad. Jag har inte möjlighet att testa med ett nytt idag. Får se om jag får tag i ett imorgon. Om det inte skulle vara reläet, är det något annat som brukar krångla på revar som skulle kunna vara boven i dramat?
 

TylerD

Aktiv medlem
8 sept 2009
86
0
6
Dalarna
Gick ut och startade skotern idag och då funkade allt :confused: Har kört hela dagen och det har inte vart något problem. Märklig maskin. Måste vara något glapp någonstans. Men tack för hjälpen i alla fall!
 

bjorxen

Medlem
23 jan 2011
30
0
1
lika på min rev. Stoppade i ett nytt relä dock inte bosch utan något noname relä. Funkade klockrent i 1 minut sen dog det igen. Kan det slås ut om det är nå fel på handtagsvärmarna eller så ?