Koppla ur backljudet?

Lindholm

Aktiv medlem
1 feb 2009
76
0
6
Tjenare, har införskaffat mig en rev 600 sdi - 06.a och undrar hur man kan koppla ur backtjutet på ett enkelt sätt? finns det någon säkring till det eller en kabel som går koppla ur?

// Mvh Simon!
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Om du öppnar höger kåpa så sitter det en svart pryl högt upp någonstans, ser ut som en kort tub typ, är bara att dra av kontakten där.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ja du kan väl bara koppla bort den ifrån batteriet. På min lynx sdi sitter piparen bredvid batteriet.

Stendumt dock att göra så då du även tappar varningspip, dess pip mm...

Sen är pipet en bra påminnare om att man faktiskt har i backen. Utan pipet så är det rätt vanligt att man står på huvudet.
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
håller med Vidgren.. På min skoter piper det när man backar och när dessen glappar, första veckorna när vi hade köpt den blev man riktigt less och ville få bort pipandet. Men i min mening är det bra att det finns, inte så kul att backa över någon eller något...
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
jag satte lite bomull i min den är jätte lätt och skruva upp. då blev det skönt för öronen min pipte så högt.
 

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
jag gjorde samma sak! tryckte in lite skumgummi från en tvätt svamp blev helt perfekt lagomt mycke pipande.