Krängningshämmare pro rmk

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
nu har jag inte en pro, utan en std rmk. men jag kör utan, lite lättare att lägga omkull men då den ändå är såpass bred så är den ändå inte lika vinglig som tex boondockern, och det går ganska bra att köra led, vingligare är den men den tål ändå ganska mycket innan den lyfter innerskidan
 

tjeeena

Medlem
18 jan 2015
10
0
1
boden
Vore intressant att höra om mer folk kör med eller utan. Jag kör utan och tycker den blir mer lätthanterlig, lite vingligare på leden.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tog bort den på min förra veckan. Har Fox Evol R dämpare, tyckte inte den kändes så mycket annorlunda på leden. Nu kanske man inte "bombade led" direkt men.

Vet inte om jag märkte sån stor skillnad i pudret heller. Men kommer inte att montera tillbaka den iaf.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Med std framvagn körde jag utan. Nu har jag alternative impact 36" och krängaren monterad. Nu är den klockren både på led och på skrå.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Jag testade utan med orginalframvagnen men gillade inte hur maskinen betedde sig. Visst, maskinen kanske blev lite lättare att lägga om kull men helheten tyckte jag kändes skit.
Kör liksom Foxrider med alternative impact 36" o krängare samt Fox och det flytet jag haft i år i åkningen har jag aldrig haft. Nu har jag tid att leta linjer fast jag redan ligger i branterna. Maskinen är sjukt förlåtande. Alla som testat den hittills har haft en "satan va lättkörd" känsla.

Att köra i brant skog handlar ju inte bara att ha en maskin som är lätt att lägga omkull. Finns ju hundra andra moment att handskas med.

Just ja, har monterat ett Ris lågstyre också. Vet inte hur mycket det har påverkat.